Gå til innhold
Arkivverket

[#9919] Salve Omundsen Fjellestad/ Øvrebø / Vest Agder.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

SalveOmundsen er fødd i 1812, døde i 1852. Gift i 1838 med Ingeborg Frustøl, hun fødd i 1811 og død i 1857. Paret har hatt 4.barn. ANDERS F. 1838 OMUND F. 1845 AASE F. 1848 KRISTEN F. 1851 Mye kan tyde på at søskenflokken ble skillt p.g.a. foreldrene tidlige død. Omund kjenner jeg historien til. Kan det være noen som kjenner historien til de tre andre søskene?Jeg har det siste året undersøkt kirkebøker for denne regionen rundt Kristiansand, uten å finne noen sikre spor etter tre av barna til Salve og Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

FT 1865. AAse Salvesdatter f 1848.Tjenestepike Fleskåsen Bjelland. Kristen Salvesen Tjener/Hjuring Fjellestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det er vel ikke usannsynlig at den Anders som vi finner i FT 1865 på gården Øvrebø i Øvrebø er en av søskene,han er oppgitt født 1840 men der er ofte feil årstall oppgitt. Dei må kunne finnes konfirmert et eller annen sted i området. Fjellestad ligger i Øvrebø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg finner også Kristen i FT for 1865. Da bor han i Kvinesdal. Her er linken: Lenke Kan det tenkes at han utvandret derfra? mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Beklager feil. Kristen bor i Øvrebø på gården Fjellestad. Men jeg kan ikke finne han senere. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takker dere begge for endel nyttig informasjon. Stedet Fleskåsen i Bjelland var et nytt navn. Ikke finner jeg Aase gift noen steder, ei heller Kristen.Jeg kan heller ikke se at de har utvandret, i såfall må det ha sjedd før 1873.Anders kan være den som har slått seg ned i Øvrebø, dette navnet fant jeg også i bygdeboken for Øvrebø. Omund vet jeg kom til Kristiansand omkring 1860-65 og giftet seg der.Så jeg må nok forsette å søke etter de to andre. Takk for hjelpen begge to. Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.