Gå til innhold
Arkivverket

[#9930] Vognmann Otter Thorsen, hvor kom han fra, og hvor ble han av ? Noen som vet ?


Gjest Lasse Vogt Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Vognmann Otter Thorsen, giftet seg med Elise. De fikk følgende barn, med de beskjedne opplysninger jeg har fått.: Adolf - Aksel - Christian - Gustava - Elise - Carl f.1866 - Marius Otto f. 6.2.75.( Yrke Flislegger/Murer.) Alle barna har sannsynligvis fått etternavn Ottersen/Ottersdatter. Otter Thorsen skal visstnok være født i Kristiania, vet ikke når.(kanskje mellom 1830 og 1845 ?) Elise`s pikenavn vites ikke, men noen nå avdøde slektninger mente at hun hadde en kafe på Briskeby i Kristiania ? I tellingene her på digital-arkivet finnes meg bekjent 2 stk. Otter Thorsen, en maler fra Vestfold, samt en født i 1903 i Næs, Hallindal, men det kan ikke være noen av disse. Finnes det noen som har andre tips eller kunnskap ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne I. Hansen

Hallojeg har en Otter Thorsen inngiftet i min slekt har lagt et innlegg her før men ikke fått noe svar.Vet ikke om dette har noe med din Otter å gjøre men tar det med.Han var gift med søster til min tipp oldemor. Hun het Karen Jensen og var fra Larvik dca. 1890. Det var skifte etter hennes foreldre i 1905 i Larvik å da bodde Otter Thorsen i Christiania. De hadde barna 1. Anthonie gift bodde i Hammerfest,mannen reiste til Amerika. 2. Inga gift og bodde i bergen. 3. Jens, maler bodde hos kjøpmann Næss, Langestrand, Larvik.Dette er alt jeg vet om disse personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Hallo Marianne, takk for innlegget, men jeg er nok dessverre redd for at 'din' Otter ikke er den samme som jeg leter etter, eneste mulighet for det er dersom han har vært gift 2 ganger, fått 2 'barnekull' og uten at noen av etterslekten har hørt om det, og det er neppe sannsynlig, ellers stemmer ganske bra fødselsåret, men ellers er nok dette ikke 'blink'. Din Otter, maler,f.1841, er gift m/Karen Antonisen f.1842 i Hedrum, barn Anthonie f. i Hedrum 1863 ? Hva var det du tidligere forresten etterlyste som du fortsatt ikke har fått noe svar på ? Jeg har jo sjekket mye rart rundt dette navnet, det kunne jo hende jeg har snublet over noe du hadde interesse av ? Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne I. Hansen

Heisann.Den Otter jeg har var ikke gift med Karen Antonisen, men Karen Jensen fra Larvik datter av Antoni Jensen f. 1818 i Larvik og Inger Andrea f. 1820 i Nevlunghavn, Brunlanes. De bodde i Stengt. 1 i Larvik. Det jeg lurte på om denne familien var bare hvor de ble av, men det er jo ikke så veldig viktig da de kommer litt på utsiden av slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vil vel tro at Karen, datter av Antoni Jensen også vil være Karen Antonisen.... Dere snakker om samme familien.Lasse, har du funnet Marius Otto's dåp i kirkebøkene? Og, vet du om de andre barna var eldre eller yngre (de du ikke har fødselsår på mener jeg?) Det kan hende du har flaks, og at det evt. kan stå når foreldrene giftet seg. Evt. så står det i hvertfall morens pikenavn.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.