Gå til innhold
Arkivverket

[#9947] Kirkeboka for Skedsmo ca.1871.Noen som kan hjelpe ?


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg lurte på om noen hadde denne boka tilgjenglig.Jeg søker opplysninger om min tipp oldefar som het Johan Andresen født 23 Jan 1871, døpt 12 mars 1871.Moren var Karen Sophie Kristoffersdatter født 1846 fra gården Nordli under Stalsberg,men det eneste jeg vet om faren er navnet Andreas Hansen.Så jeg håper noen kan hjelpe med opplysninger om han. Mvh. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen.Jeg vet at Johan giftet seg i Skedsmo kirke 2 april 1892 med Kaja Janette Jørgensen og sammen fikk de hittil 5 kjente barn og de bodde i Lillestrøm.Håper dette kan være til hjelp. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei tenkte jeg kunne prøve igjen.Er det noen som kan hjelpe her.Tar i mot alle opplysninger med stort takk. Mvh.Bjørn P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Bjørn P.! Du fanget min interesse siden jeg nettopp har funnet noen av mine slektninger i Lillestrøm i kirkebøker fra 1900. Vet du at du kan låne dem gjennom biblioteket? Du har jo år og dato. Det tar biblioteket bare noen dager å skaffe deg filmen. Og det er ganske gøy å se skriften i kirkebøkene med egne øyne! Mvh. Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Siden Bjørn bor i Oslo, tror jeg ikke biblioteket hans vil låne inn film/ish, han er litt for nær Riks/Statsarkivet. Men, selvsagt, jeg kan jo også ta feil...Og, enig med deg, Gry Vibeke, det er gærgøy å se or'ginalen!!!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Ja takk for info.Jeg skal ta meg en tur opp på RA snart,tenkte kansje det var noen som satt med kirkebøker for den aktuelle perioden. Mvh. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.