Gå til innhold
Arkivverket

[#9953] Marthe(a) Birgithe Larsdatter og Peder Olsen Andal til USA i 1881-Men hvor?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Marthe(a) Birgithe Larsdatter og Peder Olsen Andal reiste den 4.7.1881 fra Bergen til Amerika sammen med sin mann Peder Olsen Andal. Ved utreisen oppgir hun å være f. 1823 og han i 1819, men hun er f. 26 nov 1822 og han i 1820. Sønnen Lars Pedersen Andal dro i 1875, sammen med sin hustru Anne Marie Knudsdatter. De ble viet samme året før de dro.Men hvor ble de av. Nå har jeg forsøkt å lete på alle mulige plasser, men har ikke klart å finne de. Ellis Island begynner vel mye senere?Jeg finner de heller ikke på Fam. S.Er det noen som kan ha mulighet å finne ut for meg hvor de slo seg ned i USA?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen, Birger! Så på eigrant-prot. og det ser da vitterlig ut som om også sønnen Oliver og datter Oleane reiser sammen med Lars og fruen? Det ser også ut til at Lars allerede var bosatt i Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Laila. Hjetelig takk for resp.!Hvilken emigrant-prot.? Jeg så ikke noe i emigrantlista for Bergen.Ja, Lars dro i 1875, som jeg sa. Og jeg vet at flere av barna til Peder dro over. Så langt som jeg vet var det vistnok bare en av barna som ble igjen i Norge, men jeg er ikke sikker.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Laila. Jeg skjønner nå hvilken dato du fant disse på, den 13.7.1875. Der finner jeg Lars Pedersen Andal m gift 1851 24 Førde Chicago Arbeider National linien Anna Marie Knudsdatter   f gift 1851 24 Førde Førde kone National linien Oleane Pedersdatter Andal f ugift 1849 26 Førde Førde Husmandsdr National linien Oliver Pedersen Andal m ugift 1856 19 Førde Førde Husmandssøn National linien Rasmus Knudsen Mulen m ugift 1857 18 Førde Førde Gaardmandssøn National linien .Rasmus er da bror til Anne Marie, kona til Lars.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.