Gå til innhold
Arkivverket

[#9958] Bartolomæi, Vik i Sogn


Gjest kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Olina Grov Gjervan

Hei Gunleif ! Vet du om noen av etterkommerne etter Jacob Smed Bartolomæ fra Veholmen brukte Bartolomei-navnet? Mvh Helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Olina Grov Gjervan

Hei igjen ! Hvilke bygdebøker er det aktuelt å låne på biblioteket for å finne ut mere om Jacob Bartolomæi's sønn Johannes og hans etterkommere? Mvh Helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjell-Erik Andal

Hei Helga! Send meg en email, så skal du få opplysninger:kjell-erik@andal.noJeg har også masse om Ole Wulff som sammen med sin mor og søsken utvandret til amerika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Kjell-Erik Andal

Tar opp denne tråden igjen for å se om det er nye opplysninger om hvor Jakob Petter Jakobson Bartolomæi og jakob Wulff Bartolomæi kom fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Jarle Christensen

Hei! Eg er på leit etter informasjon om Kvar Jakob Petter Jakobson Bartolomæi kom frå. Etter å ha lest dette har eg fått litt meir på plass med å få med at faren til Jakob og heiter Jakob og levde i Bergen.Eg er direkte etterkommar etter Jakob og Jakob. Eg og familien min bur på Vikøyri. Her har familien min budd samanhengande sidan. På den tomta me bur har familien min med sikkerheit budd sidan 1840.Her kjem ein forkorta versjon av slektstreet mitt: 1.Jakob 2. Jakob Petter Jakobson Batolomæi (1721) 3. Hans Henrik Jakobson Bartolomæi (1749) 4. Andreas Hansson Bartolomæi (1773) 5. Henrika Andreasdotter Bartolomæi (1796) (siste med Bartolomæi namnet) 6. Christen Christensen (1835) 7. Martin Christensen (1867) 8. Sverre Christensen (1905) 9. Sølve Christensen (1944) 10. JARLE CHRISTENSEN (1978)... Eg har tre born: Victoria (2005), Sander (2007) og Emil (2008).Som de ser, så er det ei lang rekkje med slekt som har budd på Vikøyri, og her bur me enno.Eg driv og undersøker slekta. det mest spennande er å finne ut meir om Bartolomæi slekta og kvar dei kom frå.Er det nokon som veit noko meir no??? Det hadde vert kjekt å høyre frå dykk uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Hei, dette var interessant, det er en nøtt tror jeg å finne hvor de kom fra, men hvis noen finner det ut så er jeg lykkelig. Rart egentlig at det ikke finnes militærruller hvor de kom fra, men de er kanskje tapt? Vik historielag vet kanskje noe om dette? Kan vi utveksle info? min mail er kjell-erik(at)andal.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Christensen

Eg skal ta kontakt med det lokalhistoriske arkiv i Vik over helga. Det hadde vert svært kjekt å utveksle info. Mest truleg må det liggje informasjon på eit arkiv i Bergen om dette. Min mail er: jarlechrist@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.