Gå til innhold
Arkivverket

[#9967] August Lundberg, forsvunnet i USA.


Gjest Jon H. Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon H. Karlsen

Min morfar, August Lundberg f. i 1887 i Halden, giftet seg i Brooklyn, New York 8.nov. 1923 med Asborg Emilie Hansen. De fikk 2 døtre i Brooklyn: Ingrid (min mor) og Margareth. Mormor og døtrene returnerte i 1933 til Norge mens August ble igjen. Han jobbet som sjauer og sjømann og siste livstegn fra ham var et brev fra New York i 1938. Min teori er at han kan ha omkommet under 2. verdenskrig muligens på et skip som ble senket. Finnes det registre eller er det noen som har opplysninger om norske sjøfolk som omkom under 2. verdenskrig?? Har noen andre tips om hva som kan ha skjedd eller tips om søk så er jeg takknemlig for svar. JON.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Der er jo mange med det navnet,har du søkt på Ancestry.com Han var vel født 26 mai og døpt 17 juli 1887?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susan Halverson

There is also a site lds.org/familyhistory and one called www.cyndislist.com most of the search is free.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon H. Karlsen

Hei Sigbjørn!Ja han var født 26. mai 1887 i Halden og foreldrene var Severin Lundberg som kom til Norge fra Sverige 3. okt. 1879 og Karoline Amalie Mathisen født 17. jan. 1858 i Halden.Han kom til USA 1. gang 3. jan. 1918 som mannskap på EGBA. Han kom også antagelig til USA 2. gang 10. juli 1920 som mannskap på Robt. C. Clowry. Men da sto han oppført som amerikansk statsborger. Har du noen flere opplysninger? JON.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Nei eg har ikke flere opplysninger nå,fant han døpt i Halden.Var han Amerikansk borger så må han vel være i ett eller annet register. Seiler nå ut med en Albin Vega fra Kristiansand,skal se etter når vi kommer til land en gang.Sig--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.