Gå til innhold
Arkivverket

[#9977] Astrid Ryen, Trondheim


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Astrid Ryen. Tillater å spørre om litt hjelp hvis det er mulig? Som du kanskje ser av navnet har jeg familiebånd til Trondheim (Lian)og Steinkjer. Lurer på om du kan forklare meg hvor i Trondheim 'Øen' var. Elvine Kathinka f. 28/10 1884. D. 14/12 s.å. i Trondheim Domkirke. Datter av 'Pige Anna Mathilde Hervig og matros Iver Edvard Berg'. Bopel 'Øen'. Anna Mathilde f. 1863 i Steinkjer, kom til Bergen som enke i 1907 med etternavnet Pettersen. Iver Edvard f. 1861 fødested vites ikke. Lurer på om du har tilgang til kirkebøker i dette tidsrom,og om du har anledning til å sjekke om fødestedet til I.E.B. Mvh. og takk Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Siden det er lørdag kveld så er sikkert ikke Astrid på nettet-. Øen/Øya-Nidarø er der Regionsykehuset ligger. Øen er på østsiden av Nidelva og ligger som en odde til gangbroa over Nidelva til Ilen og Ilen kirke,det er ikke noen øy. Det var ikke uvanlig med dåp i Vår Frue for dei som bodde på Øen.Mvh fra en 1/4 Trønder Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Sigbjørn. Tusen takk for klar og grei forklaring. Lørdags-kvelden er nok ikke den rette kvelden å plage folk med spørsmål, men heldigvis var der en 1/4 trønder som var våken etter midnatt, å takk for det. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hallo Astrid Ryen. Tar meg den frihet og prøver igjen. Fikk god hjelp av Sigbjørn Sandsmark på forklaring hvor Øen i Trondheim ligger. Hvis du har tilgang på kirkebøker, er det mulig å be deg om hjelp til å finne fødestedet til Matros Iver Edvard Berg? Alle opplysninger tar jeg imot med glede. Mvh og takk Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Her er jeg igjen. Glemte selvfølgelig å ta med noen oppl. Elvine Kathinka ble konfirmert i Bakke kirke 1/10 1899,med bosted Kirkegt. 53. På FT.1900 bor Anna M.Pettersen m. datter og og sin far i Grimkjeldsgt. 6 og syv år senere flyttet hun til Bergen. Mvh Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.