Gå til innhold
Arkivverket

[#9979] Tilgang til kirkebøkene for Indre og Ytre Holmedahl 1800-1820 (Sunnfjord) ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til nevnte kirkebøker trenger jeg hjelp.Brødrene Daniel ,Ole ,Hans og Elias Jacobsen ble født mellom 1806 og 1817.Foreldrene var Helge Olsdatter og Jacob ?.Jeg vet ikke med sikkerhet hvor de kom fra , men Helge Olsdatter dukker opp på Liset i Vefring/Førde rundt 1819 og blir der til sin død i 1841.Da var hun ca. 70 år.Jeg har lett under døpte her i Digitalarkivet i Førde , Kinn , Eid , Innvik og Luster , men finner de ikke der.Den eneste Daniel som synes å passe er en som døpes i Ytre Holmedahl 03.01.1807.Faren er oppført som Jacob ' omløpende med sin hustru '.Der er også døpt en Ole i 1811 i Dale i Fjaler med far Jacob Dale , men jeg vet ikke om det er rette person.Der er riktignok en Jacob og Helge på Helle i Naustdal som døper sønner ved navn Ole Andreas og Elias , men jeg tror ikke det er de rette.For samme dag som Daniel konfirmeres fra Hegrenes , konfirmeres Elias fra Helle .Begge står oppført med foreldre Jacob og Helge.Håper noen kan bidra til å finne de uløste svarene i denne gåten. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.