Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Therese Mangseth

[#9980] Skonarud gård/fam. fra Sylling i Lier, Buskerud

Recommended Posts

Guest Therese Mangseth

Leter etter tippoldefar! Min oldefar døde av spanskesyken i 1918; min mormor f.1917 er den siste med dette etternavnet for alt familien vet. Det eneste jeg har av info, er at gården Skonarud ble spilt bort av min mormors stefar. Synd, ellers hadde jeg vært odelsjente!Hvis du kjenner til noen som heter Skonarud fra dette området, vil jeg gjerne høre fra deg. Takk:)Jeg vil også være takknemlig for kreative forslag til alternative stavemåter for gårdsnavnet! (Schonarud var f.eks. ikke særlig fruktbart).

Guest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg vet ikke om noe annet Skånarud i Lier enn bnr. 7 av gnr. 140 Torsrud. (Se Gårdshist. for Lier). Jeg stammer fra søsteren til Hans Andersen Skånarud f. 1828, d. 1901, gift med Karen Andersdtr. Torsrud f. 1847. Iflg. gårdshist. for Lier bodde etterkommerne deres fortsatt på gården så sent som i 1975 - så da kommer dine forfedre kanskje fra en annen gård/annet bruk Skånarud? (Bruket Skånarud av Torsrud er forresten ikke oppført hos Rygh).

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.