Gå til innhold
Arkivverket

[#9980] Skonarud gård/fam. fra Sylling i Lier, Buskerud


Gjest Therese Mangseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Therese Mangseth

Leter etter tippoldefar! Min oldefar døde av spanskesyken i 1918; min mormor f.1917 er den siste med dette etternavnet for alt familien vet. Det eneste jeg har av info, er at gården Skonarud ble spilt bort av min mormors stefar. Synd, ellers hadde jeg vært odelsjente!Hvis du kjenner til noen som heter Skonarud fra dette området, vil jeg gjerne høre fra deg. Takk:)Jeg vil også være takknemlig for kreative forslag til alternative stavemåter for gårdsnavnet! (Schonarud var f.eks. ikke særlig fruktbart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg vet ikke om noe annet Skånarud i Lier enn bnr. 7 av gnr. 140 Torsrud. (Se Gårdshist. for Lier). Jeg stammer fra søsteren til Hans Andersen Skånarud f. 1828, d. 1901, gift med Karen Andersdtr. Torsrud f. 1847. Iflg. gårdshist. for Lier bodde etterkommerne deres fortsatt på gården så sent som i 1975 - så da kommer dine forfedre kanskje fra en annen gård/annet bruk Skånarud? (Bruket Skånarud av Torsrud er forresten ikke oppført hos Rygh).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.