Gå til innhold
Arkivverket

[#9981] Dødsfall i Bergen 28.03.1931


Gjest Frank Gerald Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

Jeg ber om hjelp vedrørende opplysninger om dødsfallet til Martha Marie Kristine Eliassen Birkeland. Hun døde 28.03.1931, bare 26 år gammel (av tuberkulose?)og er begravet på Solheim kirkegård. Hun var gift med Hans Birkeland. Hun returnerte til Bergen (på nyåret 1930?) etter en avbrutt emigrasjon til USA. Jeg håper å få bekreftet dødsårsak og hvilken behandling hun fikk ved hvilken behandlingsinstitusjon. Jeg er takknemelig for en hver opplysning knyttet til Marthas død.På forhånd takk for hjelpenFrank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun døde på Lungegården sykehus, er registrert i skifterettens dødsfallsprotokoll som 25 3/4 år gammel, fyrbøters hustru, med enkemann Hans Andreas Birkeland, USA, og en umyndig datter. Dødsfallet ble meldt av svigermoren. Bopel var Gasverksgt. 4. Dødsårsak er ikke oppgitt i denne protokollen, men Lungegårdshospitalet var fra 1912 av tuberkulosesykehus under Haukeland sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.