Gå til innhold
Arkivverket

[#9986] Fosnes i N-Trøndelag 1875-tellinga


Gjest Odd Håkon Bjugn
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Håkon Bjugn

Er det noen som har folketellinga for Fosnes i N-Trøndelag for 1875 og som kan gjøre et oppslag. Denne tellinga er ikke dataregistrert så vidt jeg vet.Jeg ser etter John Eriksen (Dalebro) f. 1823 Ørlandet og Fredrikke Rasmusdatter f. ca 1842 i Rissa. Jeg finner dette paret på Sylteraunet 49b i Fosnes i 1865, men kan ikke finne dem i 1875.Med hilsen Odd Håkon Bjugn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kvam

Mulig du har forsøkt dette, det står i folketellingen at han var opsynsmand ved et fiskeri i Finnmark. Det finnes en side som heter Fosenslekt, har du prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Håkon Bjugn

Takk for svaret. Jeg er kjent med 1865-tellinga for Fosnes. Jeg er også kjent med 'Fosenslekter' samt Fosen i S-Trøndelag, men mi etterlysning gjelder 1875-tellinga for Fosnes i N-Trøndelag. Denne fins ikke i søkbar form. Fosen og Fosnes er to forskjellige områder.Odd H Bjugn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest S Henriksen

Jeg kan ikke hjelpe deg med '75-tellinga på stående fot. Men det er vel ikke utenkelig at de er blitt boende i Fosnes iallefall en tid, da vi finner Karoline Dalebro som tjenestepike på gården Hunn i Overhalla i 1900, og med Fosnes som oppgitt fødested (1870). Mao kan dette være deres datter?Navnet i seg selv er lite brukt,- 1 i 1865 og 6 i 1900, derav en som driver hjemgården Dalebro på Fosnes. Mest sannsynlig er de vel begge døde i 1900.Skal sjekke nærmere i kveld om jeg finner noe mere om dem på Sylteraunet eller i nærmorådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.