Gå til innhold
Arkivverket

[#9994] Har noen tilgang til gårdshist. for Frogn, Akershus?


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Noen som kan gjøre et oppslag på gården Økern og se om det står noe om hvor det ble av barna til Peder Hansen Økern (d. 1755)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarleif Nordheim

Her står ikke stort:Peder g 1. g m Gunhild Jonsdtr Bakker (1715-53), barn: Gunhild, Johanne, Sebille, Maria. G 2. g m Marthe Jørgensdtr Sundby østre. Det står ikke noe om barn i dette ekteskap, og altså ikke noe om hvor barna fra 1. ekteskap ble av. Ellers: Peders liv fikk et tragisk endelig, men det kjenner du kanskje til.Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Takk, Jarleif.Ja, jeg kjenner til Peders endelikt, kirkeboka nevner det i detalj...Han hadde ikke barn i 2. ekteskap. Barna av første ekteskap ble 'spredd' rundt til slektninger og andre, og jeg har teorier på hvor et par av dem til slutt ble av, men jeg ville se om forfatteren av Frogn-boka hadde gjort seg tilsvarende tanker. - Men Ås/Frogn på denne tiden er et komplisert kapittel med mange lakuner i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.