Gå til innhold
Arkivverket

[#10004] Sigvard Johannes Larsen, Tromsø, f ca 1875


Gjest Bjørn  S. Horn
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn  S. Horn

Nytt forsøk. Kan noen finne ut noe om denne personen? Sigvard Johannes Larsen, f i Tromsø omkring 1875. Yrke: sjømann. Min ukjente oldefar på morssiden. Oppføring har jeg hentet i Statsarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Har du opplysningene fra en kirkebok? Hadde vært fint å vite når han evt. var hvor... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  S. Horn

Opplysningene er hentet fra kirkeboken til Sandviken kirke i Bergen. Dette var i forbindelse med at min morfar konfimerte seg. Sigvard var ikke gift med min oldemor. Hennes navn var Kristofa Magdalene Gaupholm (Olsen). Hun fikk 2 barn med Sigvard. Leiv og Sigfred. Begge fikk etternavnet 'Larsen'. Jeg har en formening om at Sigvard ikke var bofast i Bergen. Kristofa står i samtlig tellinger, hustander, oppført alene med Leiv. Sigfred vokste opp på gården Gaupholm i Samnager hos sin tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Bjørn S. Horn

Jeg har ikke kommet videre med mitt søk etter Sigvard. Er det noen som har et forslag om hvordan jeg skal komme videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Det kan vel være det står noe om faren dokumentene fra barnas fødsel/dåp. Og hva med dødsmeldingen etter Kristofa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn S. Horn

Takk for svar. Jeg har hentet informasjonen fra dåps/konfirmasjonspapirer som er felles. Har tilsvarende informasjon fra fødselspapirene. Men hvor får jeg takt i dødsmeldingen til Kristofa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.