Gå til innhold
Arkivverket

[#10022] Kristian Johnsen med familie utv. fra Hadeland.


Gjest Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole P. Gamme

Kristian Johnsen, f. 3.11.1861 utv.fra Gran 2.10 1905 til Wisconsin sammen med sin hustru Maren Andersdtr. f. 23.6.1859 og barna Marte, f. 18.4.1890 og Peder Adolf, f. 11.5.1893.Båt: Hellig Olav. Familien i Norge har ikke hatt kontakt med dem og har bedt om hjelp av Kontaktforum Hadeland- Amerika til å finne ut om hvordan det gikk med familien i Amerika. Til nå har vi ca 1500 registrert på skjemaer, men har kanskje 8000 til som reiste fra Hadeland. Denne familien har vi foreløpig ikke funnet igjen. Kan noen av alle dyktige 'Amerikaettersøkere' hjelpe? Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

De reiste fra Kristiania den 03.10.1905 under etternavnet Johnsen Vøien. Ankom Ellis Island 17.10.1905 under etternavnet Johnsen. De skulle til en svoger, Amund Andersen i Argyle, WI. En annen familie som de reiste sammen skulle også til samme person i Argyle (han var svogeren deres også). Denne familien besto av Ludvig Bøe, 43 år, Mathea, 42 år, Johan, 14 år, Anna Pauline, 11 år og Eugen A, 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hans myhre

Hei Ole, dette har ankommet fra Norway-L lista: Christian er enkemann i 1920 Census, Lamont Township, Lafayette county, hans snakker ikke engelsk men kan skrive og lese. Han eier sitt hus. Dette skulle jeg ha visst tidligere mens jeg var Argyle, da kunne jeg lett ha funnet dem. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Hei, og takk for hjelp som har ført til at familien er lokalisert. Vi har en gruppe innen Hadelandlag of America, www.hadelandlag.org som hjelper til med å finne etterlyste personer i USA, så problemet er å få en liten pekepinn på hvor utvandrerne slo seg ned. Ellers har vi erfart at det er mange som har familiemedlemmer som utvandret uten at det har vært kontakt med dem.Dette er også en av grunnene til at Kontaktforum Hadeland-Amerika har startet arbeidet med å oppspore og få livshistorien til flest mulig av de som reiste fra Hadeland. Da er det flott å ha en slik mulighet som Brukarforumet er med så mange flinke Amerikakjennere. Spesielt har jeg sett at du Laila har vært utrolig dyktig til å gi hjelp. Klarer du å finne Johan Anton Berntson, som jeg har etterlyst i et tidligere innlegg, så skal du få enda mere ros. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Martin Rogneby

Hei Ole og Hans, ref Hans sitt innlegg av 03.08.02: er det mulig å finne mer om noen av de nevnte familiene, evt. nålevende? Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hans Myhre

Maren f.1859, gift Johnson død 11/3, jordfestet 13/3-1913. Sønnen Peter Adolph konfirmert 23/9-1906, død 3/12 jordfestet 5/12-1906 Lafayette County, WI. Kontakt er opprettet til etterkommere av Marens søsken, Mathea Andersen og Amund Andersen. Spørrerne bes ta direkte kontakt med meg. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.