Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#10027] Marthe Rasmusdatter gift i Askøy 22/11-1789 med Berthel Hansen Godvik..

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Marthe Rasmusdatter dør i Godvik 13.12.1801.Hun er da 32 år.Hvem var foreldrene til denne Marthe ?Det er ikke oppgitt noe gårdsnavn på henne i kirkeboka ved giftemålet.Kan noen hjelpe meg med svaret på hvem hun var og hvor hun kom fra?De fikk barne Karine og Christi i 1789,Hans i 1791 , Rasmus i 1793 ,Niels i 1795, Christiane i 1798 og Berthe i 1800.Jeg antar at Hans og Karine er oppkalt etter Berthels foreldre. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roald Sjursen

Hallo RuneDet er lenge siden du la inn spørsmålet og kanskje har du allerede funnet svar andre steder.Jeg fant en Marthe Rasmusdtr Kiøchelviig konfirmert i 1786 17 år gammel. Hun kan være en kandidat utfra alder. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=ASKOKONF&gardpostnr=575&merk=575#ovre>LenkeVed FT 1801 var Peder Rasmussen Pagter og gaardbruger i Kiøchelviig.Han kan da være en mulig bror. Lenke Jeg fant også en Rasmus Johnsen Kiochelvig som dødde i 1785 70 år som mulig far,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Som flittig bruker av Digitalarkivets fora er det ikke til å unngå at gamle innlegg/temaer går i glemmeboken.Og i starten var man heller ikke flink nok å melde tilbake til andre brukere når man hadde funnet hva man lette etter.Jeg selv er intet unntak. Hjertelig takk Roald fordi du likevel tar tak i gamle temaer.Dine forslag er helt korrekte.Marthe var datter av Rasmus Johnsen og hustru Christi Pedersdtr.Jeg har riktignok ikke funnet hvor hun er født, men foreldrene fikk barn både i Jølster, Fana og på Askøy.Slektskapet er det dog ingen tvil om.Det ble bl.a. bekreftet gjennom morens skifte i 1807. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.