Gå til innhold
Arkivverket

[#10027] Marthe Rasmusdatter gift i Askøy 22/11-1789 med Berthel Hansen Godvik..


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Marthe Rasmusdatter dør i Godvik 13.12.1801.Hun er da 32 år.Hvem var foreldrene til denne Marthe ?Det er ikke oppgitt noe gårdsnavn på henne i kirkeboka ved giftemålet.Kan noen hjelpe meg med svaret på hvem hun var og hvor hun kom fra?De fikk barne Karine og Christi i 1789,Hans i 1791 , Rasmus i 1793 ,Niels i 1795, Christiane i 1798 og Berthe i 1800.Jeg antar at Hans og Karine er oppkalt etter Berthels foreldre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Roald Sjursen

Hallo RuneDet er lenge siden du la inn spørsmålet og kanskje har du allerede funnet svar andre steder.Jeg fant en Marthe Rasmusdtr Kiøchelviig konfirmert i 1786 17 år gammel. Hun kan være en kandidat utfra alder. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=ASKOKONF&gardpostnr=575&merk=575#ovre>LenkeVed FT 1801 var Peder Rasmussen Pagter og gaardbruger i Kiøchelviig.Han kan da være en mulig bror. Lenke Jeg fant også en Rasmus Johnsen Kiochelvig som dødde i 1785 70 år som mulig far,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Som flittig bruker av Digitalarkivets fora er det ikke til å unngå at gamle innlegg/temaer går i glemmeboken.Og i starten var man heller ikke flink nok å melde tilbake til andre brukere når man hadde funnet hva man lette etter.Jeg selv er intet unntak. Hjertelig takk Roald fordi du likevel tar tak i gamle temaer.Dine forslag er helt korrekte.Marthe var datter av Rasmus Johnsen og hustru Christi Pedersdtr.Jeg har riktignok ikke funnet hvor hun er født, men foreldrene fikk barn både i Jølster, Fana og på Askøy.Slektskapet er det dog ingen tvil om.Det ble bl.a. bekreftet gjennom morens skifte i 1807. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.