Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nils Axel Braathen

[#10040] Halvor Brogsen Lilledahl, Skjeberg, f. 1708

Recommended Posts

Gjest Nils Axel Braathen

Jeg leter etter opplysninger om forfedrene til Halvor Brogsen Lilledahl, som -- ifölge opplysninger jeg har funnet på FamiliSearch -- skal ha blitt födt 1708 i Lilledahl i Skjeberg.Han skal visstnok ha vært gift med Johanne Syversdatter, som jeg også gjerne vil ha opplysninger om.Finnes det forresten noen god bygdebok for Skjeberg -- og eventuelt også for Rokke kommune?Vennlig hilsenNils Axel Braathen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Gunnar Grimstad

Prøv www.thalberg.no. Der er det mye vedr. Skjeberg.mvh. Jon Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nils Axel Braathen

Tusen takk, Jon Gunnar!Dette var et nyttig tips -- jeg fant igjen flere personer som jeg tror kan være de samme som jeg har kommet over på FamilySearch.Talberg nevner som kilde flere steder 'Grønnerød: Aner og slekter i søndre Østfold 1974', og et supplementsbind til denne fra 1977. Er det noen som kjenner til om denne boken (fortsatt) er i salg -- eller har tips om hvordan man kan få tak i en kopi?Vennlig hilsenNils Axel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Gunnar Grimstad

De har i hvert fall boka på biblioteket: http://www.fredrikstad.folkebibl.no/cgi-bin/websokJeg tror nok det blir værre å få kjøpt et eksemplar. Litt problematisk når du er i Frankrike kanskje, men hvis du vet hva du er ute etter kan noen kanskje kopiere for deg...mvh. Jon Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nils Axel Braathen

Tusen takk, nok en gang, Jan Gunnar!Jeg skal nok klare å få lånt en kopi nå.Nils Axel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.