Gå til innhold
Arkivverket

[#10043] Frusterert Windows XP bruker.


Gjest Lars G. Hukkelaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars G. Hukkelaas

Dere får ha meg unskylt, jeg er klar over at dette tema ikke har noe her å gjøre, men jeg trenger sårt til råd. Jeg har netopp anskaffet ny PC med Windows XP. For det førest er det hvist full krig mellom Mikrosoft og JAVA slik at programmer som er avhengige av JAVA-schrit ikke kommer opp (Dette har tidligere vert innbakt i Windows)Skaper eksempelvis problemer for NETTBANK. Hastighet ved nedlasting av data fra nettet går mye tregere med XP enn min gamle Win 98. Har prøvt et 'Speedometer' på ITavisen med min gamle PC og med XP hvor jeg oppnådde bare en tredjedel av nedlastningshastigheten. (For ordens skyld så har jeg bare vanlig modem) Er det noen som har erfaring med dette som kan gi meg råd ? Mvh. Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Johannesen

HeiI følge linken til web-siden nedenfor trenger du JVM for XP. Videre adresse til Microsoft sitt nedlastingsområde er oppgitt, men beklagligvis fungerer den ikke. Ser ut til at Microsoft i stedet vil at du skal oppdatere XP gjennom den 'innebygde' update-funksjonen (Start/ Windows Update).Lenke Vennlig hilsen Bjarte M. Johannesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Takker til Bjarte. Jeg har fått instalert JVM for XP. Men er det noen som har erfaring med vanlig modem og XP, da denne kombinasjonen ser ut til å være utrulig tregt ved nedlasting fra nettet. Mvh. Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle Forbregd

XP og modem er ikke nødvendigvis allergiske mot hverandre.Under innstillingene for modemet er det et valg som heter FIFO-buffer, sett begge på maks. I tillegg kan du sette maks hastighet på 115 200, mener den står på 38400 som standard.Bruk maskinvare flytkontroll hvis du opplever problemer med at den kobler ned linja etter en stund, det kan hjelpe.På Internet Explorer, under innstillinger | tilkobling, nettverksinnstillinger, fjern haken for automatisk søk etter proxy-innstillinger.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Takk til Ståle for tips. Har gått over innstillingene. Hastigheten var slik som du anbefaler, Proxy-innstilingen like så. FIFO-buffer greier jeg ikke å finne, kanskje denne også har en annen benevning. Mvh. Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.