Gå til innhold
Arkivverket

[#10057] Henriette Marie Christensen døpt 27 nov. 1836 i Domkirken, Oslo


Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Fant Henriette til slutt på Family Search. Hennes foreldre het Christian Christiansen (vet intet mer om han) og Helene Johanne Brox Eidisen (hun er f. 1807 i Lenvik, Troms). Er det noen som kan fortelle meg noe om Henriette og hennes foreldres videre skjebne? Finner dem ikke i foketellinger (landssøk) ei heller kirkebøker på nettet. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Fikk beskjed på E-mail om at nytt innlegg var kommet (automatisk sendt via Web Debatt) - var det feil? mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Nei, det var bare beskjed om at ditt innlegg har blitt registrert tror jeg... hva var klokkeslettet på den? laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Hei- er litt flau her jeg sitter. Har mottatt to mailer - begge angår selvfølgelig mine egne innlegg. Man lærer... Nå kan jeg sitte og vente på mail nr. 3! Takk i alle fall. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Ikke bli flau da! :o)Din Henriette. Vet du noe som helst? Barn? Giftermål? Søsken? Alle små detaljer er viktige :o) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thea Irene B. Rasmussen

Hei-Laila, vet bare at foreldrene (nevnt ovenfor) giftet seg noen uker før Henriette ble døpt. Vet en masse om hennes mor Helene Johanne Brox, men ingenting om Christian, Henriettes far. Lurer på om Christian kan være fra Tana, Finnmark. Helene ble konfirmert i Tana, men Chr. Christiansen kan jo være så mange. Håpet at noen visste om bosted eller fødested på disse. Og hvordan ferden gikk videre. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Hei-Laila. Bør vel opplyse om at Henrietttes mor, Helene Johanne B. Eidissen f.1807 i Furøy, Lenvik, Troms, dro til Finnmark sammen med sine foreldre ca. 1810-12. Foreldrene het Brox Ediassen og Margrethe Olsdatter. Helene ble konfirmert i Finnmark. Jeg har lånt en bygdebok fra området. Der står det omtrent slik at 'Helene forsvant fra Finnmark i den forstand at hun ikke var å finne i noen kirkebøker etter konf.' Etter som hun har dratt til Christiania, er det god nok forklaring på det. Jeg fant forresten hennes eldre søster Olava, også hun bosatt i Oslo. Ingen later til å vite noe om disse to - annet enn det jeg har funnet til nå. Når jeg sier at jeg vet 'masse' om Henriettes mor, mener jeg hennes aner. Helene er for øvrig søster til min tippoldefar Hans Petter Brox f.1804 Lenvik, Troms.Jeg hadde håpet at det var noen etterkommere som kjente til disse - eller at kirkebøkene opplyste om Christians fødested. Jeg finner jo heller ikke mer om Henriette (på nettet). Kanskje døde hun tidlig, men var hun deres eneste barn, tro? Family Search har ikke mer enn vielsen 11/1836 og Henriettes dåp 27/11/1836. Hvordan får jeg f.eks. greie på fadderne. Finnes det på nettet? mvh Thea irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.