Gå til innhold
Arkivverket

[#10063] Kjenner noen til Betty J. født i Gresvik, Fredrikstad, emigrerte til USA 1912


Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

Har noen kjennskap til en Betty J som emigrerte til USA i 1912. Hun var født 23 november i 1896 i Gresvik, Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Regnet med at du fulgte med, Laila. Jeg har nok ett hav av infos om det som startet som ref nr 7830 på dette forum. Betty J er en av disse. En kommer vanskelig noe videre i USA m h t Betty J. Er ute etter å finne event familie i Norge som vet mere om hennes bevegelser i US. Betty J giftet seg i 1914 med Charles Thidemann Thompson.Giftemålet fant sted i 1914. I 1930 finner vi fam Thompson i New Jersey, Ocean County, Dover Township, Toms River Town. Fam består av 3 personer husfar Charles T, hustru Betty J og sønn Carl T født 5 nov 1915. Betty emigrerte til USA fra Gresvik i 1912, hun tok ut US borgerskap. Som sagt USA delen er jeg godt oppdatert på, men familie til Betty i Norge bør kunne gi meg endel event viktige opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kanskje noen har mulighet til å sjekke OnsøyOnsøy og Gressvik kapell. Ministerialbøker ('MINI') 5 1878-1898 16 Prestegjeldet. Fødte. Fødte dissentere fra 1893. Konf.Her bør jo da Betty finnes? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Du har jo rett Laila. Kan noen gi meg en hjelpende hand med dette? Svalbard blir litt i lengste laget, avstandsmessig.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Jeg løfter forespørselen om Betty frem i køen i håp om at noen i omr Onsøy kan hjelpe. Det er vel ikke usansynlig at Betty reiste sammen med andre familiemedlemmer. Hun var jo på dette tidspkt kun 18 år.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Dette blir mas, men jeg trenger litt støtte her. Enten ved at noen hjelper meg å slå opp i disse bøkene som Laila viser til under sitt inlegg fra 9/8. kl 0912. Eventuelt forteller meg hvilken adresse jeg kan skrive til/event sende mail til. Betty J (som godt kan være en amerikanisering av ett annent navn) er etter mine opplysninger født 23 november 1896 i Gresvik, fredrikstad. Hun reiste til USA i 1912. Hun ble gift i USA og fikk så langt jeg vet en sønn, Carl Thidemann Thompson, født 5 november 1915 på Island Hights, NJ. Senere bosatte familien seg i Toms River, NJ og der finner jeg de i 1930 census. Etter det opphører de fleste spor. Jeg ønsker å bruke informasjoner om Betty J for å se om det her er andre familiemedlemmer som kan hjelpe meg å komme nærmere til Thompson familien.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Du har forskjellige muligheter: Lokalhistorisk avdeling 69 38 34 10Liv Eldal bibliotekar 69 38 34 15 live@fredrikstad.folkebibl.no Evt.: Onsøy bibliotek 69364760 FAX 69 36 47 64 Bente L. Bjerke bibliotekar 69 3647 60 bente@fredrikstad.folkebibl.noEllers har du jo Riksarkivet/Statsarkivet, Postadressen er: Statsarkivet i Oslo Postboks 4015 Ullevål stadion 0806 Oslo. telefon 22 02 26 00, telefaks 22 23 74 89 eller e-post statsarkivet.oslo@riksarkivaren.dep.noDu har også en e-post-liste (som ikke er så forferdelig aktiv, men den er hjelpsom: LenkeLykke til!!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.