Gå til innhold
Arkivverket

[#10064] Thore Jensen Stabech, døpt 6.6.1748 i Tranby kirke, Lier


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Min 3-t-oldefar Thore Jensen ble døpt 6.6.1748 i Tranby kirke i Lier. Iflg. kirkeboka het faren Jens ... Stabech. Jeg har navnene på fadderne, men der stopper det. Kan noen hjelpe meg med flere opplysninger omkring Thore Jensens aner?Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk til Bjørn Skogli som sendte meg info for døpte i Lier på e-mail. Så langt jeg kan se av materialet het faren Jens Christophersen Stabech, men hva het moren? Jens Christophersen og NN giftet seg trolig rundt 1735. Har noen tilgang til vielser i Lier for den tiden?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E Yttri

Har du forsøkt Lier bygdebok? Jeg vil tro at Jens sin familie er omtalt der, på gården Nedre Stabekk. (Gnr 158 i Lier.)Du vil i alle fall finne noen generasjoner videre framover i bygdeboka. Min formor Anne Kristoffersdotter er søsteren til Jens, men jeg har dessverre ikke notert noe om hvem Jens var gift med.Ta gjerne kontakt på e-post (ole.e.yttri@bokklubbene.no) dersom du finner noe å diskutere blant våre felles aner.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha for tips! Må innrømme at bygdeboka for Lier ikke hører til mine primærkilder. Årsaken ligger helst i at jeg ikke har funnet mye av nytte der ved tidligere anledninger og derfor mer eller mindre har valgt den vekk som det kildematerialet jeg først søker til. Veien til tilbake til Stabech og Thore Jensen har dessuten vært så kronglete og vrien at jeg overhodet ikke regnet med at bygdeboka skulle tilføre noe.MEN - et besøk på bibliteket i Drammen har så absolutt kommet på timeplanen!Jeg tar også kontakt via e-mail!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.