Gå til innhold
Arkivverket

[#10086] Jon Jonsen Gasman fra Moss


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Noen som vet hvor Jon Jonssøn Gasman`s aner kom i fra? Jeg er rimelig sikker på at han bodde og døde i Moss/Jeløy distriktet. F. 1728-d. 1804, gift m. Rønnaug Guttormsdtr. Av hans barn kjenner jeg bare til Christoffer Jonssøn Rejer (Reyer) f. 11/11 1765 Moss, g. 17/6 1798 m. Maren Hansdtr. Værlesanden f. 1/2 1778 d. 1866. Barna deres har jeg navn og fødselsdato på. Sønnen Hans Christoffersen Reier f. 15/2 1804 d. 1880 var gartner på Jeløy (Torderød gård) Hans var min mann`s tipptippoldefar. I følge en slekning av min mann som har jobbet med denne grenen av familien, skal det kun være en Gasman fam. her i landet, dvs. de er alle i slekt. Er i hvertfall takknemlig for alle oppl. jeg kan få om slekten. Min mann`s slektning har ikke tilgang på internet så jeg satser atter en gang på gode hjelpere som bruker denne siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

HeiHar du sett innlegg nr 5396, denne omhandler også familen Gasmann.Har sett i tellingene at det finnes en del med Gasmann som etternavn.Jeg har hørt om Gasmann i Moss. Skal se i min mors bøker om Moss, kanskje det kan være nevnt noe der. Det bor ingen med det navnet i Moss, tror jeg idag. Navnet hørte jeg når jeg var barn.Trodde ellers at dette navnet var tyskt.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Hei Gitte :-) Takk for svar, men du behøver ikke ta deg bryet med å lete i din mors bøker fra Moss, for de har min slektning som forsker i slekta. :-) Jeg hadde misforstått henne...hun hadde visst kommet tilbake til tiden da Gasmann slekta kom fra Tyskland, men kommer ikke videre der i fra. Jeg skal sjekke det innlegget du nevner. Hun bor i Porsgrunn så hun vet mye om slekten der. Mvh AMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Takk skal du ha Gitte :-) Jeg gikk til nr. 5396 og kopierte det som står der...og skal sende det til min slektning som er 'sjefen' for dette :-) mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Mari Johansson

Hej Ann! Jons föräldrar torde väl vara Jan Hansen Gasmann f.1701 Hakadal Jernverk och Randi Engebrektsdatter. Det verkar som vi har samma anfädrar. Jag härstammar från Jan Hansen Gasmanns broder Gilius Hansen Gasmann f.1657 Aust-Agder, död 1742. Du kan kanske maila mig på mari92@spray.se Hälsningar Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Mari :-)Det er min mann`s slektning som er interessert i Gasman-slekten.Men hun har nå tilgang til internett så kanskje jeg kan får kopiere dette innlegget fra deg..med e-mail adressen din til henne?MvhAnne M. Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.