Gå til innhold
Arkivverket

[#10098] Knut Jørgensen Dombås, Dovre, f. ca. 1725


Gjest Andreas Snildal
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Snildal

Jeg leter etter opplysninger om opphavet til Knut Jørgensen Dombås (Ødegården) som ble født ca. 1725 og døde i 1797. Han ble gift med Marit Eriksd. Lie i 1757. Kirkeboken for Lesja (som Dovre dengang tilhørte) begynner i 1724, så det er god sannsynlighet for at Knut Jørgensens dåp finnes her. Jeg har også sett igjennom kirkeboken, men på grunn av tildels utydelig skrift i kirkeboken og tildels dårlige leseferdigheter i gotisk skrift hos undertegnede, har jeg ikke funnet noen dåp som jeg kan være sikker på er Knut Jørgensens. Jeg har også sett i skifter fra Dombås, og finner umiddelbart ingen sammenheng mellom slektene som er nevnt i disse og Knut Jørgensen, så uten å være alt for sikker, vil jeg tippe at Knut kom fra en annen gård.Alle relevante opplysninger og tips mottas med stor takk!Mvh. Andreas Snildal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.