Gå til innhold
Arkivverket

[#10101] Leter etter opphavet til Nordhagen, Ådalen, Buskerud


Gjest Arne Nordhagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Nordhagen

Ved å bruke digitalarkivet har jeg greid å komme via bestefar Iver Nordhagen(f. 1877)(utvandret sammen med sine søsken til Canada i 1927), til oldefar Peder Nordhagen(f. 1847) og tippoldefar Iver Andersen (f. 1817 på Hadeland). Er det muligheter for å finne ytterligere informasjon i dette arkivet, eller hvor skal jeg starte videre søk? Takknemilg for all hjelp, da jeg får invasjon av canadiske slektninger i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg

Her skal du få noen opplysninger fra kjørkeboka for Viker i Ådalen: F.13/2, dpt.1/4-1877: Iver. Foreldre: Inderst Peder Iversen 29 år og Kari Andersdt Nordhagen, 32 år. Viet 10/7-1876: Uk.Peder Iversen Nordhagen, f.29/9-1847 (far: Iver Andersen) og pike Kari Andersdt Storvigen, f.4/8-1845 (far: Anders Olsen). F.29/9, dpt.16/10-1847: Peder. Foreldre: Iver Andersen Nordhagen og Rønnaug Pedersdt Rønningsandeie. Viet 5/4-1845: Uk.Iver Andersen Eidsand av Gran, 26 1/2 år (far: Anders Isaksen) og pike Rønnaug Pedersdt Grøterud, 25 år (far: Peder Olsen). To gode råd: Meld deg inn i Ringerike Slektshistorielag, gjerne via meg, og jeg garantere deg mye hjelp med dine aner fra Ådalen. Ta en tur til Hadeland Folkemuseum på Brandbu, treff de hyggelige menneskene der, og søk i Randi Bjørkviks slekts- og gardshistoriesamling. Der finner du nesten alt om slekter på Hadeland.Vennlig hilsen, Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Nordhagen

Hei Thorleif...det var hurtig ekspedert. Takk for hjelpen, jeg vet dessverre ingenting om slektsforskning, og hadde kjørt meg bom fast i det lille jeg hadde. Jeg melder meg gjerne inn i Ringerike Slektshistorielag, for dette ser både morsomt og interessant ut. Vennligst mail meg vedrørende betingelser, nytt medlem fra og med i dag!!! Hjertlig hilsen Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg

Hei Arne. Velkommen i Ringerike Slektshistorielag fra idag. Årskontingent er kr.175 som betales med tilsendt bankgiro. Vi sender ut vårt medlemsblad 'Hringariki' to ganger i året. Du vil få det sist utgivne i posten en av de første dagene. Vi har en ekspert på slekter i Ådalen, Eigil Elsrud, som nok kan svare på de fleste av dine problemer der. Vennlig hilsen, Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Øverbye

Hei Arne,himalaya dagene går så fort altså men her er adressen www.aadal.com. Er også medlem av Ringerike. Helt supert!!!!Hilsen Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.