Gå til innhold
Arkivverket

[#10102] Kristiania, Johanne Kristine Olausdatter f. 1846/1850 mor til Christian Falch


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Søker hjelp til Christian Bertran Johannesen Falch mor, Johanne Kristine Olausdatter f.1846/1850. Christian er født uekte, hans far er Christian August Falch. Johanne oppgir en alder 20 år ved Christian Bertrans dåp i 1870.De bodde da i Vognmandsgt 25. Jeg har funnet en Johanne Kristine Olausdatter som gifter seg i Domkirken i 1878 med en Christian Johannesen. Johanne oppgir da å være f.1846 Borre, bor i Karl 12ts.gd 28, far Olaus Kristiansen. Det som er litt forunderlig er at Christian August Falch er gift med en Johanne f.1846 og bor i Trondheim FT 1900. Ut fra de opplysningene har jeg ikke klart å komme noe videre, så håpet var om noen kunne hjelpe.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Marie Stephensen

Dette har jeg funnet siden sist!Mor Johanne Christine Olausdatter er født 1846 i Borre. Foreldre Olaus Christiansen Krog f 1823 Borre og Berthe Johannesdtr Wiger f. 1823 fra Brandval.Olaus Christiansen Krog er sønn av Christian Krog og Helvig Olsdtr.Johanne Christine Olausdatter gifter seg 1877 med Christian Johannesen f. 1847 Vardal. De reiser mest sansynlig til England hvor alle spor stopper. Eneste sporet er en adresse Cornwallis street.9. i 1890 som jeg tror tilhører i Newcastle North Shild, som ikke jeg har klart å finne noe mer ut av.Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant en sjømann Christian Johnson i census 1881 for England. Adr.174 Louden Lane, Cardiff, St.Mary, Glamorgan, Wales Han var f.1847 i Norge, men gift med en irsk dame Ellen 35 år, og hadde 3 døtre. E. 7år, B. 3år og E. 1år.Det skal vel mye til for at dette er samme mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Berit !Du har nok rett i at dette kanskje ikke er rett mann.Johanne Christine Olausdatter og Christian Johannesen får et tvillingpar i 1877 som begge dør samme år. Mener at de to ikke får flere barn her før de forlater Norge, har ikke funnet noen. Hadde vært morsomt om jeg klarte å finne ut om disse fikk barn kanskje i England...Marie !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.