Gå til innhold
Arkivverket

[#10104] Etterkommere etter Henrik Blank f. ca. 1560 - bosatt N. Fister/Erøy/Ringja RO??


Gjest Tone Tjensvold Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Jeg er etterkommer etter Henrik Blank f. ca. 1560 i Skottland. Han var bosatt på Nedre Fister, Så på Erøy i Erfjord og eide flere gårder i Ryfylke i Rogaland bl.a. Ringja i Nedstrand. Jeg har ham som forfar på i hvertfall 2 grener. Min oldemor Martha Karine Osmundsdtr. Erøy f. 1860 på Erøy, Erfjord død 1900 på Tjensvold, Hetland Kom. Hennes mor Gundla Gudmundsdtr. Håland f. 1814 har han som forfar på Erøy og her er Henrik Blank min 10. tippoldefar.Min oldefar Ole Johannesson f. 1848 Nedstrand - 1920 Tjensvold Hetland Kom., sønn av Johannes Tormodson Indre Nessa f. 1794 Indre Nessa - død 1856 Kalvøy, Hetland. Komm. og ektefelle Helga Osmondsdtr. Ringja f. 1806 - 1891Tjensvold, Hetland Kom. Mor av Helga Osmondsdtr. Ringja var Gunhild Henriksdtr. Ringja 1760-1848 gift med Omond Johnson. Her på grenen til Helga og Gunhild er Henrik Blank min 7. tippoldefar.Jeg etterlyser flere etterkommere etter Henrik Blank. Vennligst gi lyd fra dere..... Med vennlig hilsen Tone Tjensvold Barstad, Bryne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Hei til alle Blank etterkommere... Venter på at noen skal gi lyd fra seg! Håper å høre fra dere:-)mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Rolfsen

Henrik Blank er min 11.tippolderfar, min gren kommer ifra Erøy videre til Årdal deretter til Bjørheimsbygd så til Runestad på Fogn deretter til Nærland på Finnøy der min oldermor Gunhilda Nærland ble født 1884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Til Bente! Dette høres spennende ut!! Ønsker å komme i kontakt med deg! Kan du skrive direkte til meg på adr. tonba@online.nomvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anita Særvold Johannessen

Hei Tone, min samboer nedstammer muligens både fra Henrik Henrikson Blank og en Henriksdatter Blank g. med Orm J. Øvrabø. Opplysningene om dette har jeg nettopp fått så nettsiden er ikke oppdatert med dette. Men du kan kontakte meg på mail: anita@look.no. Link til slektstreet vårt på nett: http://www.look.no/anita/slekt/mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.