Gå til innhold
Arkivverket

[#10110] Brødre Fredriksen f. 1827,1829,1830 og 1847 fra Hauland i Haus prestegj.


Gjest mary-ann ressem
 Del

Recommended Posts

Gjest mary-ann ressem

Fikk oppl. om en søsekenflokk Fredriksen der tre av navn/årstall stemte. 'min' Fredriksen med fornavn Jan Fredrik f. 1829 er ikke nevnt. En annen med navn Johan Gotlieb f- 1829 står. Er jeg på riktig gren av Fredriksen. Er det noen som kan svare på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

også dette innlegget burde du ha satt inn på den opprinnelige diskusjonstråden (10087). Når du legger inn et nytt innlegg i diskusjonen (eller noen andre svarer deg) så flyttes hele diskusjonen øverst i lista over debatter i digitalarkivet. Lager du stadig nye tråder, eller legger spørsmål om en diskusjon inn i en annen diskusjon, slik du har gjort med Fredriksen/Ely-søsknene gjør du det bare vanskeligere for eventuelle hjelpere å følge diskusjonen.Når det gjelder dine Fredriksen-søsken, så ser det ut som om du har truffet på en gren av Ely-slekta. Også andre Elyer flyttet nordover, som du kanskje har sett av mitt anetre om du fikk klikket deg dit. Den Jan Fredrik som ikke passer inn er jo en nøtt, men enten er han ikke søsken med resten, eller så mangler det en i svaret du fikk, eller så er Jan Fredrik og Johan Gottlieb den samme. Campbells bok, som det er referert til i Ely-diskusjonen, var svært detaljert på hva som hadde skjedd med de siste leddene i slekta, så om dette er Ely folk, er de høyst sannsynlig nevnt der som utflyttet, og kanskje til og med med yrker osv.PS Hadde jeg vært deg ville jeg som sagt klippet ut de eventuelt interessante delene av dette svaret, og lagt inn i den opprinnelige diskusjonen om Fredriksen-brødrene, slik at du og de som kanskje har opplysninger bare har den ene diskusjonen å forholde seg til. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Jan Fredrik og Johan Gottlieb er mulig samme person. I Ættarbok for Haus står det at Johan Gottlieb drar til Nordland i 1847.Mvh Johan Ludvig Kvamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.