Gå til innhold
Arkivverket

[#10116] Peder Thommesen f.ca.1772 Krogseth i Tresfjord og hustru Ingeborg Rasmusdtr.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Peder giftet seg i Tresfjord/Veøy 29.07.1792 med Ingeborg Rasmusdatter.Hun skal være født ca. 1766 , men jeg vet ikke hvor , eller hvem foreldrene var.Peder var sønn av Thommes Pedersen og Berit Jonsdtr. og var født ca.1772.Er der noen som kjenner til denne familien , eller som kan fortelle meg noe om hvem Ingeborg var? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

I Familysearch, LDS IGI, fant eg dette: Ingeborg RASMUSEN Christening: 19 Jan 1765 Volda, More Og Romsdal, Norway Father: Rasmus HOGGENDersom det er rett person, er ho datter til Rasmus Arnesen, f. ca 1740, frå Hoggen i Volda.LDS AFNFT 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar Harald.Jeg har sett på henne som et alternativ,men all den tid de giftet seg i Veøy/Tresfjord , vil jeg tro hun var fra det området.Dersom noen kunne sjekke ekteskapet 29.07.1792 , kunne vi kanskje finne gårdsnavnet hennes. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

Hei;Siden filmen ligger i apparatet og du har eksakt dato må jeg jo slå opp. Veøy 1792 8. trin. ægteviede Peder Thomesøn og Ingebor Rasmusdtr Hoem. I ft 1801 på Hoem ytre i Tresfjord finner du kanskje både faren Rasmus Hansen og broren med familie. Har selv aner fra Villa som ligger mellom Krokset og HoemVennlig Hilsen Ole Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig tahh Ole Bernt. Det er nok rette folket skulle jeg tro.Peder og Ingeborg fikk bl.a. en datter som ble døpt Guri.Vet du om Hoem er omtalt i bygdeboka , eller kommer den i neste bind? Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

Hei;I 'Gard og Slekt' av Olav Rekdal når en til Kyrkje-Sylte på østsida av Tresfjord. Jeg har ikke klart å finne ut når neste bind som skal dekke østsiden av Tresfjord kommer ut.Vennlig Hilsen Ole Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for all hjelp Ole Bernt. Dersom noen skulle ha utfyllende opplysninger om denne familien , tas de imot med takk. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.