Gå til innhold
Arkivverket

[#10128] Thommesen - Nordland - Benkestok?


Gjest Torill Bratland Johannassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Bratland Johannassen

Kan noen hjelpe meg med å finne min ukjente tipoldefar? Det jeg vet helt sikkert om ham er at han het Johan Simon Thommesen og kom fra Bodøe.I 1857 var han Skipper og enkemann, vist nok også handelsmann. 7. mai 1857 ble hans uekte barn døpt i Domkirken i Bergen. Hans navn ble Anton Johan Joachim Thommesen. Moren het Anne Asseline Aslaksdtr. født i Bergen 5.sept. 1829. De giftet seg aldri.Min farmor har fortalt meg at hennes slekt går tilbake til Margrethe Benkestok via hennes ukjente bestefar som ble 'borte'. For flere år siden skrev jeg til Nordlandsmuseet som mente det måtte være samma person som er nevnt i 'Slegten Benkestok' av Wilhelmine Brant 1904.s.273 og utover. Der finner jeg bare en Johan Thommesen født ca.1788 i Sandvigen, Gildeskål, gift med Christiane Sophie Zindsen som døde i 1848. Han ville i så fall ha vært ca. 69 år da min oldefar ble født. Dette føler jeg meg veldig usikker på.Har ikke funnet noen annen forbindelse. Jeg har lovet min tante på 96 år å finne ut av dette, hun er hans siste oldebarn. Er veldig taknemlig for noen ledertråder. Torill Bratland JOhannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Thomassen

Heisann.Har kanskje ikke så mye å gi deg, men ta kontakt med biblioteket på Sandhornøya fortell at du søker slekta thommessen i sandvika. De vil henvise deg til rette person som muligens kan svare korrekt på ditt spørsmål. Jeg kommer kanskje fra samme familie.Lykke til Hilsen Dagfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Torill !Min tippoldefar Lars Axelsen, Asker, var 66 år da min oldefar ble født, så det er kanskje ingen umulighet. På Ruud`s antikvariat i Ullevålsveien har de en bok til salgs over slekten Benkestok, så her er det kanskje en mulighet for å ta en titt.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Johannessen

Takk for svar Dagfinn Thomassen, jeg er tekknemlig for alle ledertråder og jeg skal prøve alt. Hvis jeg finner ut av det så hadde det jo vært artig og få vite hvordan vi var i samme familie? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.