Gå til innhold
Arkivverket

[#10129] Hvem var foreldrene til Lars Johnsen f.1750,Sulebekk,Hareid?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Lars Johnsen giftet seg i Borgund 18.11.1781 med Aagot Ellingsdatter,Veddegjerde.Han skal være født ca.1750 på Sulebekk i Hareid.Kan det være Sylebakken i Ulfstein?.Lars dør 07.08.1832 på Veddegjerde.Jeg trenger hjelp til å finne foreldrene hans og hvor/når han var født. Nvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Har sett i Bygdebok for Ulstein og Hareid, men finn ingen Lars Johnsen nemnd under Sulebakk. Sulebakk er ein liten gard, med to bruk på det meste. Men: Ein Jon Jensson er nemnd på bnr 2 i 1747. Han var lagrettemann i 1751. Etter dette høyrer vi ikkje meir om han. Ikkje noko om evt. kone/born. På same b.nr. dukkar det opp ein Jon Ellingson Måseide i 1760. Gift med Kristi ?. Born er ikkje nemnde. Jon var son til Elling Ellingson Måseide, f. Vesterås i Geiranger. Garden vart teken av ras 1.påskedag 1781. Etter dette budde det ikkje folk på garden før ca 1865. Sulebakk høyrde til Ulstein kommune inntil 1917. Hareid 1917-1958. Borgund 1958-1977. Og Sula 1977-d.d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar Otto.Jeg får vel prøve å finne fødselen til Lars.Begge alternativene på Sulebekk kan passe , men det gjenstår å se om noen av de fikk barn der. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser at Jon Ellingsen giftet seg i Borgund 07.01.1755 med Kirsten Olsdatter.Det står at han var fra Maaseid men at han bodde på Sulebach..Det kan jo tenkes at dette er foreldrene til Lars.Men enten er alderen til Lars feil i 1801 tellingen , eller han ble født før foreldrene giftet seg. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.