Gå til innhold
Arkivverket

[#10136] Berger Christophersen født i Høland?


Gjest Kirsten M. Holterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten M. Holterud

Ekteparet Berger Christophersen og Anniken Olsdatter hadde tre døtre, alle døpt i Aurskog, og en sønn, Ole (skifte etter Berger i 1806). På Family Search fant jeg Ole Bergersen døpt i Høland 14.04.1779, foreldrene var Berger Chrestofersen og Anechen Olsdr. Jeg har ikke kunnet finne Berger døpt verken i Aurskog eller Eidskog (der familien bodde i 1801), men i Family Search finner jeg Berger Christophersen døpt i Høland 21.12.1756 med foreldrene Christoffer Nielsen og Catarine Christiansdr. Vet noen om det er 'min' Berger eller om det finnes bygdebok el. lign. for Høland? Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det er til nå utkommet 2 bind av bygdebok for Setskog/Høland. Har skummet raskt igjennom bøkene uten å finne noe. Muligens kan det være denne Kristoffer Nilsen som var f. 1735 på Klava i Høland som Bergers far. (S+H.s.267) Har litt etterslekt av et par av barna til Berger og Anniken som begge døde på Mærli i Aurskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Holterud

Hei Finn. Takker for svar. Jeg har lett etter Annikens dødsfall både i Eidskog og Aurskog mellom 1801 og 1806, men tydeligvis ikke godt nok. Jeg nedstammer fra Anne Chatrine f. 1780, og har det jeg trenger,tror jeg. Ellers tak. Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.