Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#10145] Paul Arnesen f. ca.1715 Flisholm , Borgund i Møre & Romsdal -foreldre ?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Paul giftet seg i Borgund 29.01.1750 med Maren Pedersdatter , Skuggen (datter av Peder Hansen Høgh og Helvig Kristiansdatter).Det står at han kom fra Flisholm i Borgund , og skal være født ca.1715.Men hvem var foreldrene hans ? Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Har noen kjennskap til denne familien , og kan noen fortelle meg hvem denne Paul Arnesen var? Jeg finner ham ikke i døpte i Borgund her på Digitalarkivet. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Du hvet kanskje dette allerede ? Paul Arnesen ca f.1715 Norve, Borgund, død 1766.Marie Stephensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg er klar over at det i bygdeboka står at han kom fra Nørve , mens Flisholm er oppgitt som bosted ved ekteskapet i 1750.Der er en Arne Iversen på Nørve som får barn så sent som i 1744, og jeg har vondt for å tro at han er faren.Jeg finner Paul som nevnt heller ikke blant de døpte i Borgund , det kan derfor tenkes at han kom fra et annet område. Mvh Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Hei ! Det er nok ikke Arne Iversen han er f.1701. Jeg sjekket døpte i S&F, men jeg fant Arne Paulsen f.1760 på Tomasgaard, men hans far skal vist være Paul Knutsen, mens han mor igjen heter Gjertrud Paulsd 1674-1744, det hender at man har navn på barna etter søsker på foreldre også, tenkte da eventuelt på søsken til Gjertrud Paulsdatter. Bare et forslag !Marie Stephensen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Hei igjen ! Glemte noe igjen ! Arne Paulsen og Paul Arnesen gikk igjen i flere slektsledd på Tomasgaard, derfor tenkte det kanskje er verdt å sjekke litt.Marie Stephensen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Takk for bidraget Marie.Navnebruken på Tomasgaard er interessant.Det er ikke umulig at Paul kan ha dradd fra Nordfjord/Hornindal til Borgund.Jeg skal se nærmere på dette ved første anledning på Statsarkivet i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive