Gå til innhold
Arkivverket

[#10145] Paul Arnesen f. ca.1715 Flisholm , Borgund i Møre & Romsdal -foreldre ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Paul giftet seg i Borgund 29.01.1750 med Maren Pedersdatter , Skuggen (datter av Peder Hansen Høgh og Helvig Kristiansdatter).Det står at han kom fra Flisholm i Borgund , og skal være født ca.1715.Men hvem var foreldrene hans ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har noen kjennskap til denne familien , og kan noen fortelle meg hvem denne Paul Arnesen var? Jeg finner ham ikke i døpte i Borgund her på Digitalarkivet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er klar over at det i bygdeboka står at han kom fra Nørve , mens Flisholm er oppgitt som bosted ved ekteskapet i 1750.Der er en Arne Iversen på Nørve som får barn så sent som i 1744, og jeg har vondt for å tro at han er faren.Jeg finner Paul som nevnt heller ikke blant de døpte i Borgund , det kan derfor tenkes at han kom fra et annet område. Mvh Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei ! Det er nok ikke Arne Iversen han er f.1701. Jeg sjekket døpte i S&F, men jeg fant Arne Paulsen f.1760 på Tomasgaard, men hans far skal vist være Paul Knutsen, mens han mor igjen heter Gjertrud Paulsd 1674-1744, det hender at man har navn på barna etter søsker på foreldre også, tenkte da eventuelt på søsken til Gjertrud Paulsdatter. Bare et forslag !Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen ! Glemte noe igjen ! Arne Paulsen og Paul Arnesen gikk igjen i flere slektsledd på Tomasgaard, derfor tenkte det kanskje er verdt å sjekke litt.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for bidraget Marie.Navnebruken på Tomasgaard er interessant.Det er ikke umulig at Paul kan ha dradd fra Nordfjord/Hornindal til Borgund.Jeg skal se nærmere på dette ved første anledning på Statsarkivet i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.