Gå til innhold
Arkivverket

[#10148] Simon Knutsson, gift med Eli Olsdotter Halse (f. ca 1783), foreldre?


Gjest Heidi Lyshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Jeg har etter mye slit kommet fram til at min forfar Knut Simonsson Halse (1806-1852) var barnet til paret over.Jeg fant Eli på Halse i 1801-tellingen, men den eneste Simon Knutsson'en jeg finner er vel ung: Tiåringen til Knut Simonsson og Lisbet Olsdotter på Lystad, Ørsta, Møre og Romsdal. Dette er ikke langt unna Halse, eller Lianes, der det ser ut som om at Elis morfar bodde en tid, men han var i tilfelle 17 da han ble far til Knut. Har noen tilgang til kirkebøker? Andre ideer for å få identifisert Simon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Iflg. Ørstingar I, så var Simon Knutsson ikkje gift med Eli Olsdotter, men han vart oppgjeven som barnefar til Knut i 1806. Simon nekta farskapet ved eid! Han vart seinare gift 2 gongar og fekk 8 andre barn. Når det gjeld tilknytinga til Sande (der Knut vart busett), har eg tilgang på fleire opplysningar dersom du ønskjer det. Mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Tja, da kan det kanskje være ham, da. Skulle gjerne sett hva det står i Ørstingar 1.Ja takk til mer informasjon! Skriver du til meg på heidi.lyshol@norway.com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.