Gå til innhold
Arkivverket

[#10154] Fagereng i USA


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Ønsker informasjon om personer med etternavnet Fagereng i USA. (Før og nå)Har du informasjon om personer (gjerne før 1900)med etternavnet Fagereng i Norge, ta også kontakt med meg!Av særlig interesse er følgende personer:* Johannes Nilsen Fagereng, Ålesund. * Jens Alfredssen Engelstad Fagereng f.1908. Bosatt Strømmen. * Anna Helena Fagereng f.1890. Gift med Teodor Berg Olsen f. 1889 på Gimstad. De giftet seg i Minnesota, USA. * Rasmus Andersen Fagereng f. 1859 på Fagereng, Nordmøre. Emigrerte 1882 til USA (Minneapolis) * Johannes Andersen Fagereng f. 1863 Averøy. Emigrerte 1892 til USA.Hilsen Randi Hagen, Lier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Til Bø i Vesterålen kom fra Kvernes, Nordmøre to brør: Skredder Kornelius Andersen Fagereng, f. 1850 d. 1937 og skomaker Anders Andersen Fagereng, f.1854, d. 1935. Kornelius kjøpte gård på Fjærvoll (eies av oldebarnet idag) og broren ble husmann på nabogården Føre. Kornelius er far til overnevnte Anna Helena Fagereng og hadde også en sønn Alfred som ble bosatt på Lillestrøm. Alfred hadde tre sønner, Jens f. 1908, Arne f.1910 og Reidar f.1913 som alle ble jurister på Østlandet. Dette må være overnevnte Jens, bosatt på Strømmen. Anders hadde to sønner som dro til USA, Aslak f. 1887 og Johannes f. ca 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Både Kornelius og Anders hadde flere barn enn de jeg har nevnt. Har noenlunde oversikt over de som ble boende i Bø i V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Fagereng er ikke det mest vanlige navnet i US. Man finner også den Kornelius som Pål nevner her [url="http://www.rhd.uit.no/matrikkelsoek/matrikkelsoek.asp?kommando=gardSoek&knr=1867&gnr=28>Lenke hvor han ser ut til å eie gård. Samme kornelius finner man her Lenke og det er vel ikke tvil om at han kommer fra samme gården som Randi etterlyser.På EllisIsland finner en 8 Fagereng, i US finner en noen, også på telefonkatalogen, som jo ligger fritt tilgjengelig på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Denne karen heter John A. Fagereng, kanskje en e-post til ham vil gjøre susen? jaf9@yahoo.comVet vel egentlig ikke hva du er ute etter, når du ønsker 'all' info om 'alle'... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Følgende Fagering var reg. som overhode i familier i 1920:_ (faktisk ingen FagerEng)Fagering, William View Image Online Age: 13 Year: 1920 Birthplace: Kansas Roll: T625_539 Race: White Page: 8B State: Kansas ED: 77 County: McPherson Image: 187 Township: Lindsborg -------------------------------------------------- Fagering, Alfred View Image Online Age: 50 Year: 1920 Birthplace: Norway Roll: T625_1128 Race: White Page: 11A State: New York ED: 51 County: Nassau Image: 635 Township: Mineola -------------------------------------------------- Fagering, Alfred View Image Online Age: 50 Year: 1920 Birthplace: Norway Roll: T625_1128 Race: White Page: 11A State: New York ED: 51 County: Nassau Image: 635 Township: North Hempstead-------------------------------------------------- Fagering??, John C Age: 31 Year: 1920 Birthplace: New York Roll: T625_1237 Race: White Page: 23B State: New York ED: 438 County: Queens Image: 886 Township: Queens------------------------------------------------- Fagering, John Age: 54 Year: 1920 Birthplace: Norway Roll: T625_1721 Race: White Page: 8A State: South Dakota ED: 118 County: Lawrence Image: 467 Township: Oakdale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Randi Hagen

Takk for hjelpen alle sammen! Det er noen uker siden jeg har vært innom pga. travle tider, men jeg ser at det har kommet inn mange tips. Jeg kjenner relativt godt til Fagerengslektene i Bø i Vesterålen nå, men savner navn på noen etterkommere. (Navnene står i etterlysningen) De etterlysningene står fortsatt ved lag. Allis, jeg skal ta kontakt med deg straks - jeg ser du har etterlyst meg! Hilsen Randi Hagen, Lier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.