Gå til innhold
Arkivverket

[#10159] Carta Marina 1539 - finnes forstørrelse i Norge?


Gjest Sissil Bruun Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Carta Marina fra 1539 er avbildet i en historiebok. Eier av bildet er biblioteket i Stockholm. Finnes det en forstørrelse eller kopi av dette bildet i Norske arkiver? Jeg kunne tenke meg å lese teksten og se litt nærmere på alle de mystiske skapningene som som var avbildet.Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Ta kontakt med Tromsø Museum. De har laget en plakat der kartet er gjengitt i 80x60 cm eller noe deromkring. Hvis de fortsatt har plakaten på lager, sender de sikkert i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Maersk Hansen

Carta Marina ejes av universitetsbiblioteket (www.uu.se) i Uppsala. De sälger også kopier i format ca A1 for ca 50 SEK, samt en luksusfaksimile i originalstörrelse for nogle tusind SEK, Desuden Olaus Magnus' beskrivning af kortet på svensk.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Takk skal du ha. Jeg har ikke fått svar fra museumet i Tromsø, men nå sendte jeg en bestilling til universitetsbiblioteket i Uppsala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.