Gå til innhold
Arkivverket

[#10163] E: ARNESEN, Mads bosatt i HØLAND 1780-1790


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Han oppgis å være far til Kristine Madsdatter (fca 1790), pleiebarn på Rørvig i Høland i 1801. Mor er Anne Larsdatter. Både Mads og Anne tjenestegjorde på Kongtorp når barnet fødes, men de var ikke gift. Jeg finner dem heller ikke i 1801. Hvem var han, hvor er han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Litt tilleggsopplysninger: Se innleggene 10163 og 10164 også. Dessuten, det finnes en Mads Arnesen, 30 år, i FT 1801 i Christiania. Han er 'Grenadeer ved det 2dt aggershusske regiment' og gm.Inger Maria Nielsdtr., 31 år. De har datteren Anne Margrete, 2 år. Kan det være den samme Mads, tro? Dette skriver Laila Kornstad. På RA lørdag fant jeg i følgende kilde: Garnisonsmenigheten, MINI 3, 17777-1809: 20/2-1799 døpes Anne Margrethe, foreldre: Grenad. Mads Arnesen og Inger Maria Nilsd. Noen som har mer informasjon om denne personen og som kan bekrefte/avkrefte at det er min ane ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.