Gå til innhold
Arkivverket

[#10166] Herman Christophers. Horsle, Bærum (1833-ca 1920..)


Gjest Per Harald Jonson
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Harald Jonson

Herman får den 6. november 1864 en uekte sønn (Hans Peter) med Haagine Andersd. i følge Askers kirkebok hos RHD. Denne sønnen skal være deres andre leiermål. Hvem var den første? Jeg kan ikke finne noen i samme online kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, lenke-tingen gjør meg igjen sprø!www.rhd.uit.no/rhdbin/dliste.asp?RR=11325www.rhd.uit.no/rhdbin/bliste.asp?RR=9056du får kopiere dem inn sjøl, jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. kirkebøker for Asker på DA finnes det 4 uekte barn av piker med navnet Haagine Andersdatter. 1) H.A. Aamodtseie og Lars Peders. Aamodt: Anthon 24/8 48. Denne er nok ikke aktuell iflg. alder oppgitt i 3 leiermål. 2) H.A. Sandvigen, 1.leierm., og Anders Hansen Øvelandseie: Johan 4/4 58. 3)H.A. Gravseie, 2.leierm., og Herman Christophers. Horsle: Hans Peter 6/11 64 og til sist H.A. Gravseie 35 år, 3.leierm., og Mathias Kristians. fra Land 27 år: Karl Kristinus 4/2 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Takk for hjelpen. Det kan vel kanskje hende at Herman fikk sitt barn i en annen bygd...?Haagines første leiermål er vel mest sansynlig Johan født i 1858.Vel, takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.