Gå til innhold
Arkivverket

[#10176] Halle Hallesen, Hafslund i Sarpsborg


Gjest Petter Langeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Halle Hallesen var født i Skjeberg, trolig på slutten av 1600-tallet.. Han ble gift med Kari Olsdatter den 6.juli.1721. De fikk i 1721 sønnen Ola Hallesen som ble husmann uten jord og Møller på Hafslund gods. Senere fikk de Erik (1732) og Anders (1741). Halle hadde trolig en eldre bror Haagen og søstrene Berte og Barbro. Kan noen hjelpe meg med opplysninger om denne familien og deres aner? Med hilsen Petter Langeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, jeg tar en sjanse siden Halle-navnet er så vidt sjeldent.Kjenner du til en Jacob Hallesen, død 1799, gift på Hvaler med Marthe Mortensdatter?Jeg tenkte han kanskje kunne være en etterkommer.Vennlig hilsen Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Magne Grasto

Jeg har bare en liten kommentar: Hafslund Hovedgård(gods) lå den gang i Skjeberg, ikke Sarpsborg(som forøvrig vel lå under Tune...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Riktig som du sier, Hafslund ligger i Skjeberg. Både Tune og Skjeberg hører nå til Sarpsborg. Ellers har jeg nå fått tak i Kirkebøkene for Skjeberg (transkribert av Guri Isaksen) og funnet mye om min slekt i Skjeberg. Foreldrene til Halle Hallesen inkludert. Mvh Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.