Gå til innhold
Arkivverket

[#10177] Etterkommere Hans Kristian Mathissen (Kjærresnæss), Lenvik


Gjest Ove Haugrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Haugrud

Hans Kristian er min oldefar, og jeg vet ganske lite om hans etterkommere (med unntak av min farfar Oskar Hansen Haugrud, født 23.05.1883 som jeg har god oversikt over).Hans var gift med Leonanna Thrane Kristiansdatter (Kaarvik), og de fikke følgende barn (som jeg vet om...) : Adolf Karenuis, 23.05.1872 - druknet under fiske, men jeg vet ikke når. Kaspara Sofie, 1874, var i 1900 bosatt i Lebesby og gift med lærer Kristian Sørensen (Kongsjord) født i Borge i Lofoten. Henny (Henriette ?), 27.02.1877, bodde og arbeidet mesteparten av sitt liv i Oslo, var trolig ugift og uten barn, Vet ikke når hun døde, men hun ble temmelig gammel. Therese, 23.05.1879 Hjalmar, 18.04.1881 Oskar, min farfar, 23.05.1883 Amanda, 15.08.1885 Konstanse, 16.08.1885 (tvillinger født før og etter midnatt) Ragnvald, 20.01.1888, var gift med Gjertrud og hadde (i hvert fall) sønnen Rolf.Jeg er interessert i alle etterkommere etter min farfars søsken og opplysninger om dem.Dersom noen har opplysninger om forfedre til Hans Kristian og / eller Leonanna er jeg også interessert i det for å kunne kontrollere det jeg selv har funnet ut så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Hei igjen ! Jeg ser at en god del har vært inne og lest innlegget mitt, men jeg venter fortsatt på svar. Jeg håper det finnes noen der ute som vet om noen etterkommere, og evt. kan sette meg i forbindelse med dem / gi meg opplysninger.Hans Kristian brukte stort sett Haugrud som etternavn, men jeg har også sett Valla brukt.For øvrig har jeg mange ledd bakover fra Hans Kristian og Leonanna dersom noen er interessert - jeg er også interessert i å få kontrollert mine opptegninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Har du ikke gjort det alt, så skriv et innlegg i diskusjonsforumet til http://www.troms-slekt.com/nindex.htm Her er det stor ekspertise på fylket, og masser av vilje til å hjelpe. Lenvik bygdemuseum kan muligens også hjelpe. De har dataregistrert kirkebøker for Lenvik fra tiden både før og etter 1900. De har egen hjemmeside, som du finner med et søk på museumsnett.no. Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Ove Haugrud

Til Terje :Prøv 'Etterlysninger' i venstre marg i det bildet du får opp under www.troms-slekt.com. Der finner du flere valg for 'Old queries', et for 'New cueries' samt et 'Kvænsk wuery forum'.Jeg har fått mye hjelp i dette 'query forumet' - det er mye kunnskap 'derute'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.