Gå til innhold
Arkivverket

[#10186] Kvernes M&R / Kristiania


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Er det noen som har muligheten til å gi litt hjelp? Det gjelder Iver Martinus (Mortinus?)Andersen F. 1858 i Kvernes M&R. Han skal ha flyttet til Kristiania i 1880. Er veldig takknemlig for hjelp og forslag til å finne denne personen. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Kanskje jeg kan være heldig.Håper Laila N. Christiansen leser dette.Det virker som du klarer å løse det meste, tar derfor sjansen å spør deg om litt hjelp. Det eneste jeg vet er at han flyttet til Kristiania, mulig han var gift. Det jeg ser i mitt første innlegg er at jeg har glemt å ta med Kornstad/Kvernes. Krysser fingrene. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Laila. Kjempeflott at du svarte meg. I 1865 tell. bodde han sammen med sin familie på husmannspl Raaen på Tungset gård i Kornstad. Foreldrene Anders Knutsen og Ulrikka Iversdtr. Iver Martinus f. 1858, Gunhild Anna f. 1862 (min oldemor) og Peder Andreas f. 1866 d. 1869. Det er det hele jeg vet om Iver Martinus. Om han var gift vites ikke, bare at han reiste til Oslo i 1880. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch har en Iver Martinus Andersen/Andreasen gift 29.10.1882 med Anne Pernille Randine Pedersdtr. i Borgund. Vet ikke om han kan være en kandidat? Han reiste kanskje en tur til Oslo, og var så 'hjemmom' og hentet seg kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Halloen Heidi. Tusen takk skal du ha for svaret. Beklager at svaret mitt tok litt tid, men med 4 barnebarn (englunger!!!)på besøk er det litt vanskelig å få komme til PCen. Dette må jeg undersøke litt nærmere,enn om jeg var så heldig.Hvis faren står oppført skal han hete Anders Knutsen og årstallet for fødsel er 1858. Tar ellers imot alt av oppl. og forslag. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei igjen Heidi. Dessverre var det ikke den rette Iver Martinus, var inne å så på vielser i Borgund. Takk skal du ha,og ha en riktig god helg. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Allis-Elin, du må nok finne ham i 1900-tellingen, og vi kan gå videre derfra, eller...Med den informasjonen du har nå, kan jeg ikke hjelpe deg. Det er 3 muligheter, han døde før 1900, han byttet navn eller han emigrerte.Hva er kilden for at han 'reiste til Oslo 1880?' Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Laila. Beklager at svaret kommer så sent,men det har vært en turbulent helg. Men nå har freden senket seg i husværet, herlig med barnebarn....men,men. Jeg har dessverre ikke noe mer å fortelle deg, hvorfor han reiste 'må gudane vite'. Jeg har nok levert deg en nøtt ,ja. Jeg får fortsett med letingen og kommer tilbake om jeg finner noe. Kjempetakk Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.