Gå til innhold
Arkivverket

[#10198] Hvem var Markvard Larsen , Flugekvam i Jølster (1752-1732 Solheim i Naustdal)?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 01.11.1774 giftet Markvar Larsen Flugekvam seg med Laline Crispinusdatter.I 1801 finner jeg de på Instebø i Naustdal.Jeg tror det er samme mann som giftet seg for andre gang i Naustdal i 1807 med Nelle Gundersdatter Ullaland.Kan noen fortelle meg hvem denne Markvar var , om han var født på Flugekvam , og hvem som var hans foreldre ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Lystad

Hei!Jeg kan ikke hjelpe deg sånn på stående fot, men jeg har 'soga um Jølst' + Naustdals bygdebøker hjemme. Kan hende man kan finne noe der. Et annet tips er Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane, de har egen web-side. Husker ikke adressen, men lett å finne om du går via digitalarkivet. Ligger under lenker. Laline heter forresten Dalize i 1801 tellingen på fylkesarkivets side..hun er 53 år i 1801. Markvar er 55.Kommer tilbake til deg dersom jeg har funnet noe. Har også mye slekt i Jølster og Naustdal.mvh Marita Lystad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karoline Røen

Følgende relevante opplysninger finner jeg under Flugekvam,også kallt Vårstølen,i Soga um Jølst: 1774 lyst for Markvard Larsson Flugekvam og Lalina Crispinusdtr.Støvring. 1772:Danilde Torleivsdtr.Berg fikk barn med Mark- vard Larsson Waarstøel. 1770:Skifte etter Seselje Kolbeinsdtr.til ektemann -en Lars Person og deres barn,Markvard 20 år,Marte 18år,Gjertrud 13år... Det fremgår at Kolbein Larsson Flugekvam er far til Seselje.Kolbein død 1758,77år 1686-89 Lars larson Flugekvam soldat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til dere begge for svar.Jeg skal ved nærmeste anledning se på skifte etter Seselje Kolbeinsdatter. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.