Gå til innhold
Arkivverket

[#10209] Salomon Olsen g.m Anne Birgithe Sivertsdtr. Dalh 1796 i DK Bergen


Gjest Karoline Røen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karoline Røen

Er det noen som kjenner dette paret? Salomon er skrevet s Salomon Ols.Singestad ved vielsen,men under begravde i Bergen 1823, er han nevnt Salomon Olsen 53år,født på gården Tingestad i Egersund Kan noen hjelpe med opplysninger om disse /foreldre?Mvh Karoline Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Karoline Røen

Prøver på nytt med denne.Når det gjelder Salomon,så skal det være gården Tengestad ved Egersund (ikke Tingestad ).Dette har imidlertid ikke bragt meg noe nærmere,da jeg ikke finner noen gård med det navnet. Det nærmeste jeg kommer er Tengs.Er det noen med lokalkunnskaper fra distriktet som kan hjelpe?Anna Birgithe mener jeg må være henne jeg finner døpt 18/9 1771 i DK Bergen, med foreldre Sivert Jonsen og Ingeborg Anfindsdtr. Jeg finner disse gift 1/5 1768,hun nevnt enke.Hun dør 1776,46 år gammel.Vet noen noe om hennes opphav? Matros Sivert Jonsen har antagelig også vært gift før,da jeg finner en matros Sivert Jonsen gm Gunnele Olsdtr i 1755.Jeg finner fire barn døpt 1756-62 og Gunnele død 1764.Jeg tror også at det er min Sivert som gifter seg 3.gang medAgothe Thorsdtr.og får 2 barn i 1779 og 1782,og at det er han som blir gravlagt i 1796 (76 år)ved St.Jørgen.Når det gjelder navnet Dahl som Anna Birgithe bruker ved vielsen (og ved et par av barnas dåp),vet jeg ikke hvor det kommer fra,da jeg ikke kan se at hverken faren eller moren bruker det. Kan noen hjelpe meg videre?Mvh Karoline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.