Gå til innhold
Arkivverket

[#10211] Etterlyser etterkommere


Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Min farfar Andor Eberhardsen Øwre (f. 1890 d.1971) fra Flisa skal iflg. min far ha hatt to halvbrødre i Trøndelag. Den ene av disse skal en periode ha vært lensmann på Snåsa. Min farfars foreldre var EBERHARD JOHANNESEN og AGNETHE ERIKSDATTER, begge fra Hedmark. Begge skal ha vært gift før de giftet seg med hverandre.Jeg har oversikt over en del søsken, men disse to halvbrødrene er jeg usikker på. NOen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Lensmenn i Snåsa. Lorents Brede 1889-1927. Ole Holte 1927-1945. T.R.Taraldsen (kon) 1945-1947. Oskar Stuberg 1947-1973. Arvid Aasved 1973-1997. Arnstein Wagnild 1997. Der var vel en hel gjeng med betjenter også.Hvor i verden disse ovennevnte lensmenn er fra det er for med ukjent,det eneste navnet eg drar kjensel på er Wagnild,det må være fra Støren/Soknedalen kanhende. Håper dette er til hjelp. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei! Har funnet ut at min farfar faktisk hadde en halvbror som het Oskar, født i 1879! Hans foreldre var Agnete Eriksdatter og Hartvig Halvorsen, fra Åsnes i Hedmark.Kanskje dette er blink? Noen som vet om alderen kan stemme? Hvis dette er rett person, kan min far ha søskenbarn i live. Mvh. Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Bibliotekdamer er hjelpsomme :-),forsøk en e post til postmottak@snasa.kommune.no På dei fleste bibliotek har dei oversikt over det meste som skjer i bygda og kjenner sikkert noen som kan lokalhistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.