Gå til innhold
Arkivverket

[#10240] Ellen Tørresdotter Solem, f. 1725?, gift Bergen med H. H. Schnell - kven var ho?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Ellen Tørresdotter (Solem), fødd kring 1725, gifte seg i Bergen 24.6.1752 med Hans Henrik Christianson Schnell, fødd i Luster i Sogn kring 1722. Hans Henrik vasrt bakarmeister i Bergen og fekk i ekteskapet med Ellen to søner, som me kjenner til (om det var fleire, so vaks dei i alle fall ikkje opp!):* Hans Christian Schnell, f. 1753* Tørres Johan Schnell, f. 1759Ellen Tørresdotter døydde i Bergen i juni 1773, og Hans Henrik gifte seg sidan att.Kven var so Ellen Tørresdotter? Ho ser ikkje ut til å vera barnefødd i Bergen!Ein ættling av ho kan vera landssoldaten Tørres Andersson som 26.12.1766 gifte seg i Bergen med Elisabeth Jørgensdotter. Dei vart sidan vertshushaldarar i Bergen, og etter at Ellen Tørresdotter var avlidi, kalla dei opp ei dotter etter ho:* Ellen Pauline Schnell (Andersen), fødd i Bergen 19.9.1779.So vert spørsmålet: Kven var Tørres Andersson? Einaste aktuelle alternativ på FamilySearch er ein Tørres Andersson fødd i Meland (Hamre) i 1743 som son av Anders Bjørnestad. Kan det vera han? Og kven var i so fall Anders Bjørnestad og kona hans??Alle innspel i denne saki vert mottekne med stor takk!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo og god morgen Lars. En Anders Tørrisen Bionestad i Hamre giftet seg 12.04.1738 med pige Marite Bastesdtr. Eversdalen.Dette er vel trolig foreldrene til Tørres f.1743.Anders giftet seg 2 gang som enkemand Festo Asc. Xti 1765 med pige Guri Andersdtr. Ingre Sagstad.Da er det kanskje sannsynlig at Elen og Anders var søsken.Skal jeg fortsatt bruke antagelser, tror jeg at foreldrene deres kan være Tørris Andersen Rosland som giftet seg 29.09.1697 med Kari Ericsdtr. Mielstad.Dette finner du under gifte i Hamre her i Digitalarkivet.Dersom noen har tilgang til kirkebøkene kan de forhåpenligvis bekrefte disse teoriene. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Takk til deg, Rune, for interessant innspel!Eg har vore inne på basen til Digitalarkivet for vigde i Hamre, men er ikkje heilt overtydd om at Anders Tørresson og Martha Bastesdotter verkeleg er foreldri til 'min' Tørres Andersson. Og grunnen er denne: Tørres og Elisabeth hadde fleire born fødde før Ellen i 1779, nemlig:* Bertha Malene, døypt DK, Bergen 14.6.1767* Jørgen, døypt DK, Bergen 20.12.1769* Synneve Johanne, døypt DK, Bergen 10.11.1771* Zille Cornelsche, døypt DK, Bergen 1.12.1773* Elisabeth Marie, døypt DK, Bergen 31.7.1776Ingen av desse ser ut til å vera kalla opp etter Martha Bastesdotter...!Og so er det dette med namnet Solem, då...Men, sidan Tørres Andersson var soldat i 1766, bør han finnast i lokale soldatruller, og der vil fødestaden normalt vera oppgjeven. Er det nokon med tilgjenge til soldatlister for Bergen og omegn for den tidi som kan bidra med noko?Nok ein gong, hjarteleg takk for all hjelp!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Hauge

Tar det denne veien denne gang. Jeg har tatt fra Soli kortene: Giftet seg (Hans Henrik Christianson Schnell) med Ellen Tørrisdtr. Solem (Tønnesdal?) skifte 09.07.1773. Under begravelse er notert. 52 år, Elen Torrisdtr, Henrich Schnell`s kone, under stolene bag i kirken, ringet, dvs. hun ligger under stolene bak i kirken. .. men dette vet du sikkert fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.