Gå til innhold
Arkivverket

[#10247] Til Lars E. Øyane; Bygdebok


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

Hei Lars!Nå mens jeg har deg inne på disse sidene. Vet du når Bygdeboken for Indre Hafslo kommer ut. Forhørte meg med Luster kommune for et par år siden, og de regnet med at boken kom ut i løpet av 2002. Har ikke motatt den ennå.Ellers har jeg stor glede av de andre bøkene for Luster som du har gitt ut tidligere.På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg hadde svar på denne meldingi klar til å gå i aftes, men so vart Digitalarkivet brått borte frå nettet! Eg får gjera ein ny freistnad!Eg er glad for å høyra at du set pris på arbeidet eg driv med for Luster kommune. Som alle andre bygdebokskrivarar freister eg gjera so godt eg kan...! Eg vil forresten nytta høvet til å takka dei mange deltakarane i Digitalarkivet sitt Brukarforum som, kvar på sitt vis, kan bidra med auka kunnskap om svunne tider og folk!Når det gjeld framdriftsplanen for Bygdebøkene for Luster, so vert den med jamne mellomrom oppdatert på heimesidene til Luster kommune:http://www.luster.kommune.fjordinfo.noMellom anna på grunn av sjukdom er arbeidet med Hafslobøkene diverre vorte forseinka, so band VI kan ikkje ventast utgjeve før tidlegast hausten 2003. Men, kva var det ordtaket sa: 'Den som ventar på noko godt, han ....'? Om det som kjem er godt, lyt tidi visa, men spanande vert det i alle fall for mange, og kanskje kan me leggja til rette for vidare diskusjonar i Digitalarkivet sitt Brukarforum!?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Øyvind Gjervik

Hei Lars!Det ser ut til at bygdebøkene for Hafslo, bind 6 og 7 er ferdig. Når er de klar for salg?Jeg har sendt mail til Luster kommune for å spoerre dem, men der har jeg ikke faatt noe svar.Venter i stor spenning på de nye bindene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Gode Øyvind!Eg er glad for å høyra om interessen din for arbeidet som me driv med i Luster. Men diverre, i hovudsak grunna helseproblem er arbeidet vorte forseinka, på ny.Eg syner elles til heimesida til Luster kommune der utviklingi av prosjektet kan følgjast nøye: http://www.luster.kommune.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Øyvind Gjervik

Etter hva jeg har lest i siste nummer av Lustranytt så skal neste bind som omhandler bygdene i Joranger sokn være klare til salg i oktober måned.Jeg er blant dem som venter spent nå, og håper å den tilsendt så snart det er mulig :)mvh. Ø. Gjervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Øyvind Gjervik

For en tid tilbake tok jeg kontakt med Luster kommune angående bygdeboken for Indre Hafslo. Svaret jeg fikk var at boken var ventet utgitt rundt påsken i år.Noen som vet noe mer når boken kommer ut? :)Mvh. Ø.Gjervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Gjervik

Kjenner godt til sidene lenkene referer til, og førstnevnte er jeg realitivt ofte innom.Gårdenes status på Indre Hafslo er helt fullført, noe de har vært i minst et par måneder.Så da er det bare å vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Øyvind Gjervik

For en kort tid tilbake så fikk jeg vite at bygdebøkene skal trykkes i Polen. Bygdeboken for Indre Hafslo er ventet utgitt en gang etter juletider, men ventetiden kan muligens bli enda lengre ettersom den skal trykkes i Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.