Gå til innhold
Arkivverket

[#10250] Hans Nilsen født 11.03.1835 i Vestfossen og Lena Andersdatter født 12.09.34 .


Gjest Berit Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Nilsen

Hei Er det noen der 'ute' som vet hvem som er foreldrene til min oldefar Hans Nilsen født 11.03.1835 i Vestfossen og min oldemor Lena Andersdatter født 12.09.34 på Krogseie, Mjøndalen. Mine oldeforeldre hadde 4 barn: Nils Andreas Hanss. født i 1861 Petra Hansdatter født i 1863 Godberg Hansen født i 1875 (min morfar) Marie Hansdatter født i 1878Hans Nilsen er jo et vanlig navn derfor har jeg vanskeligheter med å finne hans foreldre, det samme er det med Lena Andersdatter.På forhånd mang etakk for hjelpen.Mvh. Berit Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Nå har jeg dessverre ikke de aktuelle kirkebøkene, men her har du jo nøyaktige dato'er og fødesteder. Har du sett i kirkebøkene?mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. Gjorde et raskt søk på folketellingen 1865 for Eker, og fant der familien boende på Strandstedet Vestfossen. I samme husholdning bor enkemannen, selveieren og kapitalisten Anders Kristoffersen, 83 år gammel, født i Eker. Her har du helt sikkert far til Lena. Link: Lenkemvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei Berit.I følge familysearch.Lena Andersdatter. f. 12.09.1834, dpt 26.10.1834 Av foreldrene. Anders Aslesen og Birgitte Lagesdatter.Mch M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Og dette er nok søsken av Hans Nilsen.Ole. 04.07.1820 Haagen. 20.04.1822 Ragnhild. 07.05.1824 Johan. 06.02.1826 Ole. 07.07.1828 Anne Dorthea. 25.09.1832Det kan se ut til at Hans Nilsen og Lena Andersdtr ble gift 13.01.1860 på Eiker. Ved deres giftermål er Hans sin far oppgitt å være Nils Haakensen ??, (her er det noe som ikke stemmer) og Lena sin far Anders Aslesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei Berit.I debattnr. 5542 vil du finne flere opplysninger om dine aner på Eiker. Deler av dette er det svart på i det temaet og siden dette er 'tjukke' slekta mi - er det bare å ta kontakt. Mn, kan jo nok en gang da si at kjerringa til Anders Aslesen het Pernille Lagesdatter og ikke som fam.search opererer med, Bergitte. Kona til herr Aslesen ble døpt Pernille den 27 april 1804 og fadderne var Anders Ottersen - Johanne Andersdatter - Mari Eriksdatter - Nils Arnesen - og Christian Nilsen, alle fra Skotselv. Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Nilsen

Hei Ja, her fikk jeg mange opplysninger, veldig bra. Faren til Hans Nilsen som ved dåpen het Nils Jonsen og ved giftemålet het Nils Haakensen må jo ha byttet navn. Kanskje det kan ha en sammenheng med at de har kalt en av barna for Haagen ? Mvh Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Nilsen

Hei igjen Jeg var inne på debatt 5542 og ser at det er mitt gamle innlegg. Beklager at jeg spurte på nytt ang. Lena Andersdatter. Hun har jeg oppdatert, men Hans Nilsen's aner med en far som har byttet navn kan jo være spennende. Mvh. Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Joda, både klokkerboka og minesterialboka for Eiker sier at lille Hans er 'egte' født i Vestfossen 11 mars og døpt i Haug kirke 24 mai 1835. Og de sier at foreldrene er Nils Jonsen og Dorthe Maria Olsdatter. Mormonerdatabasen sier at det på Eiker døpes flere barn i åra før 1835 av foreldreparet Nils Johnsen og Dorthe Maria Olsdatter. Klokkerboka kaller riktignok Hans sin far for Nils Haagensen ved Hans´ vielse i 1860 - dette kan jo være verd å ta en ektstra kikk på - men er det feilskrift fra presten/klokkerens side, ja så er det hverken første eller siste gangen vi finner feil i kirkebøkene. Hva med å sjekke navnet på Hans´ far ved konfirmasjonen ca. 1850?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei Berit.Jeg har lest 5542. og lurer på om du har fått noe svar vedrørende Abel Nilson fra Holmedal.Vis ikke: Fant følgende blant døpte i Holmedal 1841. Født. 07.03.1841, døpt samme dag. Abel. Av foreldrene Nils Janson, og Stina Jansdotter, på Bâkevarv.Nils Janson (?)varv og Stina Jansdotter Backevarv ble gift 05.02.1841 også i Holmedal.Mvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Nilsen

Hei MagneHvor går du inn for å finne evt. døpte i Sverige, jeg har nemlig en oldefar til som kommer fra Sverige. Hans navn: Emil Svenden, født i 1853 (tror) i Värmland. Han ble gift med Andrine Hansdatter født i 1853 i Hole på Ringerike.Takker så mye på forhånd.Mvh. Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.