Gå til innhold
Arkivverket

[#10254] Henrik Markusen, Moss


Gjest Lars Hegle
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Hegle

Jeg søker informasjon om Henrik Markusen født 1842. Han er i kirkebok for Moss Prestesogn nevnt som barnefar til tvillingene Edvard og August Markusen født 06.08.1877.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Lars.Ved en rask titt på ft-1900 for Moss finner jeg en Henrik Markusen i Gudesgt. 2 (Det må være adressen til Pia-senteret idag tror du ikke?). Er det dette mannen du leter etter? - mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Knut Thorvaldsen

Hei Lars. Jeg tror den Henrik Markussen du søker er møllekjører Henrik Markussen født 1845 i Holmestrand, sønn av Markus Hendriksen og Elen Dorthea Markussen. Henrik var gift Oline Christine Christensdtr. født 4.august 1850 på Moss jernverk (hjemmedøpt). Hun var datter av Christen Larsen født 1812 i Rygge, bor i 1842 i Verket 32 i Moss (arbeider på Moss Jernverk) og Marte Oline Andersdtr. født 1805 i Kristiania. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Turid Holsve

Dette kan også være den Henrik Markussen du søker. FT 1875 Moss: møllearbeider Henrik Markussen f. 1842 i Hobøl, Østfold, gift med Christiane Micalsdatter f. 1837.Henrik blir enkemann 31.01.1876 (barnefaren til tvillingene er jo også nevnt som enkemann i kirkeboka).Henrik er sønn av Marcus Christiansen f. 1814 i Spydeberg og Maren Johanne Mikkelsdatter f. 1811 i Vaaler, Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Hegle

Hei Turid. Takk for hjelpen. Det ser ut til at din kandidat er den som passer best til de få sikre data jeg har. Hvor har du funnet informasjonen om Christiane Micalsdatter sin død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Hei Lars I kirkebok Moss KLOK I 4, 1869-1877, k 10/11, s 317, nr 35.Møller Henrik Markussens kone, Christiane Mikalsdtr. f. 1840, døde 31.1.1876 begravet 5.2.1876. Opholdsted: Moss. Dødsårsak: Lungebetændelse og paa Barselseng 8 dager efter Forløsningen.Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.