Gå til innhold
Arkivverket

[#10257] Alette Gurine Pedersen


Gjest Bjarte Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Johannesen

HeiSøker informasjon om Alette Gurine Pedersen. I september 1876 fødte hun i Stavanger en sønn ved navn Gunvald Alexander Larsen - mann var Lars Jacob Larsen (fra Fjotland, men bosatt i Stavanger). Alette døde visstnok like etter fødselen, men resten er ukjent. Kjenner noen til fødested, fdato og/ eller foreldere til Alette?På forhånd - takk!Vennlig hilsen Bjarte M. Johannesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hei, jeg har funnet en mulig kandidat til din Alette , i 1865 i Høle ( Høgsfjord )er det en Alete Pedersdatter f, 1851 på plassen Skjerpesund.Foreløpig har jeg bare 1865 tellingen å forholde meg til . Hilsen Tove .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fam.search: Aleth Pedersdatter f. 17/4 1851 Skjerpesund, Hole Rgl. Foreldre Peder Nilsen og Elisabet Knudsen. Her finnes også 'stamtavle'. Så er det en Alette Pedersdt. f. 1851 i Lund, foreldre Peder Pedersen og Berte Endresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg Har funnet et guttebarn med navnet Gunvald Alexander Larsen f 15 sept .1876 , dpt. 1 oktober 1876 i St.Petri kirke i stavanger , barnets foreldre ; skomaker Lars Jakob Larsen f 1854 , Fjotland og hustru Mette Gurine f 1857 Vigsel 13 oktober 1875 i samme menighet ; ungkarl skomagersvend Lars Jakob Larsen, Galdal pige Mette Gurine Gabrielsdatter f i Skudenes , oppgitt som hennes far; los Gabriel Pedersen Grønningmyr . Hilsen tovt-eik @online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Johannesen

Hei og tusen takk, alle sammen. Dette har vært en skikkelig nøtt for meg, men jeg tror den siste meldingen er den riktige. Dvs Alette=Mette, Skudenes og los Gabriel er neste stoppested. Herlig :-)))Vennlig hilsen Bjarte Johannesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.